یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه یزد

حوزه / آیت الله ناصری گفت: حماس با عملیات طوفان الاقصی به جنایات صهیونیست‌ها در طول ۷۰ سال پاسخ داد و به این مسیر تا پیروزی ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه تمام امور ما در ید قدرت الهی است، اظهار داشت: اگر معصیت کنیم از رحمت خدا دور خواهیم شد و اگر می‌خواهیم مشمول رحمت الهی شویم باید به خدا نزدیک شویم.

وی عنوان کرد: اگر متصل به خدا نباشیم و ذکر خدا نگوییم و غافل باشیم، از همه امور عقب خواهیم ماند، زیرا کسی که از خدا و رحمت الهی دور باشد، زندگی دشواری خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، با اشاره به اینکه نماز، غفران و رحمت و سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد، یادآور شد: در بیش از ۸۰ آیه از قرآن کریم به نماز توصیه شده و کسی که نماز را بپا ندارد یا آن را سبک بشمارد، فردی است که نسبت به قطع شدن ارتباطش با خدا بی‌تفاوت است و کسی که در این حالت است، مشمول رحمت الهی نخواهد شد.

امام جمعه یزد با تأکید بر لزوم اهمیت والدین برای نماز فرزندانشان بیان کرد: حضرت ابراهیم در مناجات خود با خدا که در آیات قرآن به آن اشاره شده از خدا خواسته که فرزندان او را در زمره نمازگزاران قرار دهد و این نشان از اهمیتی است که نماز در حوزه خانواده دارد.

وی ادامه داد: خداوند متعال نیز در سوره طه آیه ۱۳۲ به پیامبر توصیه کرده که اهل خود را به نماز دستور بده و در این مسیر پافشاری کن، زیرا ممکن است به سخنان تو اهمیت ندهند اما تو امر به نماز را نسبت به فرزندانت فراموش نکن.

آیت الله ناصری با اشاره به آدابی که خداوند متعال در قرآن کریم برای امر به نماز برای فرزندان در نظر گرفته است، افزود: نماز باید در جامعه وجود داشته باشد، زیرا نماز از فساد جلوگیری کرده و برکت الهی را در جامعه جاری و ساری می‌کند.

وی با بیان اینکه نماز انسان را به قرب الهی می‌رساند، ادامه داد: در تربیت دینی فرزندان خود نسبت به نماز کوتاهی نکنید و علاوه بر والدین، معلمان نیز وظایف خود را در این زمینه به درستی انجام دهند زیرا در این زمینه برای آنها وظیفه تعریف شده و باید به آن عمل کنند.

تعابیر امام و رهبری کامل‌ترین تعریف از بسیج است

امام جمعه یزد با اشاره به در پیش رو بودن هفته بسیج، بیان کرد: برای شناخت بسیج هیچ چیز روشن‌تر از تعابیر امام خمینی(ره) و رهبری از این نهاد مقدس نیست، نهادی که در همه برهه‌ها و شرایط، با خلوص و عشق به خدا و مردم به میدان آمده است.

وی به بیان بخشی از سخنان امامین انقلاب در مورد بسیج پرداخت و اظهار کرد: نیروی مقاومت بسیج با ایمان سرشار و عزم استوار در همه میادین حاضر است و این نهاد نماد نظم، جهت گیری درست و خدامحوری است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، با تبریک میلاد حضرت زینب(س) یادآور شد: این بانوی بزرگ اسلام اسوه صبر، شکیبایی، شجاعت، اخلاص و ایثارگری است.

وی با اشاره به سخنرانی‌های حضرت زینب(س) در مقابل عبیدالله ابن زیاد، یادآور شد: این جمله حضرت که فرمودند: «هیچ چیز ندیدم جز زیبایی» مشهور است اما زیبایی مدنظر حضرت زینب(س)، همان زیبایی‌های آزمایشی مدنظر قرآن کریم است، همان زیبایی‌هایی که خداوند ما را با آن آزمایش می‌کند.

آیت الله ناصری با بیان اینکه بخشی از زیبایی‌ها نیز زیبایی‌های کیفری هستند، عنوان کرد: دشمن در صدد تغییر ذائقه مردم به‌ویژه مسلمانان است و تلاش دارد منکرات را زیبا نشان دهد که نمونه آن را شاهد هستیم که بی حجابی را برای زن زیبایی تلقی کرده، در حالی که این زیبایی نیست و عقوبت دارد.

انتقاد از سکوت حقوق بشر نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی

امام جمعه یزد با بیان اینکه عده‌ای امروز حتی آدمکشی را تزیین می‌کنند و سرپوش زیبایی روی آن می‌گذارند، گفت: اینها باطن این قضیه را نگاه نمی‌کنند، صهیونیست‌ها ۷۰ سال است که هر روز عده‌ای کودک و زن بی‌گناه را به شهادت می‌رساندند و با سرپوش حقوق بشر، در تلاش برای انحراف افکار عمومی از این جنایات هستند.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه حماس برای اینکه از مردم فلسطین دفاع کند، حرکت کردند و در مقابل صهیونیست‌ها ایستاد، تصریح کرد: عده‌ای حماس را نقد می‌کنند اما واقعا تا کی باید در برابر کشتار هر روزه مردم فلسطین سکوت می‌شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مردم فلسطین در زندان‌های صهیونیست‌ها هستند و هر روز شکنجه می‌شوند، بیان کرد: این سکوت دیگر شایسته نبود و حماس باید اقدام می‌کرد، بر این اساس طوفان الاقصی شکل گرفت.

آیت الله ناصری ادامه داد: جنایات اسرائیل غاصب و آمریکایی‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت زیرا اینها از انسانیت هیچ بویی نبرده‌اند، اینها کارشان آدم‌کشی است و آمریکا در مدت کوتاه پیدایش خود، جنگ‌های زیادی در دنیا به راه انداخته است.

وی اظهار کرد: امام حسین(ع) نیز قیام کرد تا زحمات رسول خدا، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برای اسلام از بین نرود و بساط ظلم برچیده شود، امروز نیز مسلمانان در سراسر دنیا باید در مسیر امام حسین(ع) حرکت کنند.

پیروزی بی‌شک از آن مردم غزه است

آیت الله ناصری تأکید کرد: همانطور که حضرت زینب(س) در صحرای کربلا زیبایی معنوی دید، امروز مردم غزه زیبایی معنوی می‌بینند و بی‌شک نام این مردم در جهان پرآوازه خواهد شد و پیروزی از آن، آنها خواهد بود.

وی از خداوند متعال برای مردم غزه صبر آرزو کرد و گفت: این از غیرت مردم است که به رغم جنایتی که علیه آنها انجام می‌شود، مقاومت کردند و از شهر خود بیرون نرفتند و معتقدیم که خدا به وعده خود در مورد این مردم عمل خواهد کرد.

آیت الله ناصری، روز پرستار را به همه پرستاران زحمتکش تبریک گفت و خاطرنشان کرد: کار و زحمات و مشقاتی که پرستاران متحمل می‌شوند، شایسته تقدیر است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha