دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی

خرّم در در کنگره بین المللی علامه طباطبایی (ره) گفت: انقلاب اسلامی در گام دوم خود برای احیای تمدن نوین اسلامی نیازمند بازخوانی مجدد اندیشه های متفکرین اسلامی و تولید علوم جدید مبتنی بر نیازهای روز زیست بشری و پاسخ به خلاء های موجود است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی، امروز (شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲) در کنگره بین المللی علامه طباطبایی(ره) که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد به جایگاه و نقش آذربایجان در تمدن اسلامی اشاره و این منطقه را یکی از مناطق مهم احیای تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: این جایگاه نشان دهنده لزوم ورود جدی علما، پژوهشگران و شخصیت های علمی نسبت به این موضوع است.

وی با بیان این که مردم آذربایجان از دیرباز نقش ممتازی در حفظ تمامیت ارزی ایران و مقابله با دشمنان، عدالت خواهی و نشر و گسترش مکتب تشیع بر عهده داشته اند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در وصف آذربایجان این خطه را مرکز تمدنی غرب کشور دانستن بر خدمات بزرگان و نام آوران این خطه تأکید می کنند.

استاندار آذربایجان شرقی علامه طباطبایی را تداعی جامعیت عقلی و از مشاهیر و افتخارات آذربایجان و ایران دانست و ابراز داشت: علامه جامعه فضائل و صفات اخلاقی ممتاز و عرفانی، سرآمد دوران، حکیم و عارف بالله بودند که در عصر برآمدن اندیشه های فلسفی اومانیسم و چپ مارکسیستی دستگاه فلسفه اسلامی را احیا کردند.

خرم اظهار کرد: علامه دارای شخصیت جامع و کامل در علم و عمل است که مانند سایر علما همچون ستارگان علم و حکمت و فلسفه می درخشید و المیزان را به عنوان جامع ترین تفاسیر خلق کرد.

وی با تأکید بر این که خداوند متعال به هرکس حکمت داده، به یقین خیری فراوان هم به او عطا کرده است، تربیت شاگردان عالم و انقلابی را از دیگر ویژگی های علامه طباطبایی دانست و ابراز داشت: اگر تمدن را محصول اندیشه و ایده ها بدانیم؛ انقلاب اسلامی در گام دوم خود برای احیای تمدن نوین اسلامی نیازمند بازخوانی مجدد اندیشه های متفکرین اسلامی و تولید علوم جدید مبتنی بر نیازهای روز زیست بشری و پاسخ به خلاء های موجود است.

استاندار آذربایجان شرقی، تشکیل پایگاه های فکری و برخورداری از روحیه تهاجمی در مقابل اندیشه ها را از دیگر ویژگی های علامه دانست و ابراز کرد: امیدواریم این کنگره شروعی باشد برای ترویج اندیشه های ناب قرآنی و فلسفی و آثار مردان بزرگی که از این سرزمین بلند شدند. علم نافع و عمل صالح را باید از آثار این شخصیت ها بگیریم تا توشه ای برای دنیا و آخرت باشد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha