پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 1120159
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
آشتیان

حوزه/ استاد مدرسه علمیه امام خمینی (ره) آشتیان گفت: یکی از راهکارهای بالا بردن علم و دانش مطالعه است در خانواده ها پدر و مادر که به عنوان الگو در خانه هستند با مطالعه روزانه می‌توانند فرزندان را به این امر تشویق و ترغیب نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه خواهران امام خمینی(ره) آشتیان، نشست علمی پژوهشی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با عنوان اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و علل کم شدن سرانه مطالعه در جامعه و خانواده با حضور خانم طیبه جعفر آبادی استاد مدرسه علمیه امام خمینی (ره) آشتیان امروز در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

خانم جعفر آبادی درباره سرانه مطالعه اظهار داشت: یکی از راهکارهای بالا بردن علم و دانش مطالعه است، در خانواده‌ها پدر و مادر که به عنوان الگو در خانه هستند با مطالعه روزانه می‌توانند فرزندان را به این امر تشویق و ترغیب نمایند.

وی گفت: مادران در خانواده نقش خیلی پررنگی دارند و می‌توانند متناسب با سن فرزندانشان کتاب‌هایی را تهیه نمایند.

جعفر آبادی تصریح کرد: پدر و مادر باید حداقل روزی نیم ساعت مطالعه داشته باشد و در هر هفته نیم ساعت بحث گروهی درباره آن کتابی که مطالعه کرده‌اند نیز داشته باشند.

وی به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد که می‌فرمایند: یک روزی می‌آید که در فتنه‌ها کتاب‌ها مونس و انیس افراد می‌شوند و خاطرنشان کرد: کتاب‌ها برای درمان اضطراب و استرس نیز بسیار مفید هستند، زیرا کسی که مضطرب است ذهنش مدام درگیر شنیدن حوادث استرس زا می‌باشد ولی اگر فرد خود را به مطالعه مشغول کند ذهنش از استرس‌ها دور می‌شود و اگر روزی قرار باشد که قلم و نگارش خوبی داشته باشیم باید دایره لغات بالایی داشته باشیم و این جز از طریق مطالعه زیاد حاصل نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بانوان چون روحیه لطیفی دارند در عرصه پژوهش بهتر می‌توانند فعالیت کنند و با مطالعه بسیار می‌توانند علم شان را به نگارش در بیاورند.

از راهکارهای بالا بردن علم و دانش مطالعه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha