دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی عباسی و مهدی خاموشی

حوزه/رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: فارسی، زبان گفتمان انقلاب اسلامی و بسیاری از آثار علمی پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) است و سیستم آموزشی ما برای تحصیل طلاب غیرایرانی، زبان فارسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه عصر در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با گرامیداشت علمیات طوفان الاقصی، شهدای مقاومت اسلامی وشهدای مظلوم غزه به معرفی فعالیت‌های گسترده داخلی و بین‌المللی المصطفی پرداخت واظهار کرد:المصطفی هم اکنون با هدف دیپلماسی علمی و دانشی با صدها مرکز علمی ودانشگاهی ایران و جهان تفاهم نامه همکاری دارد و این یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

وی افزود: جامعه المصطفی از ظرفیت‌های فراوانی بهره‌مند است که یکی از آنها آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان است.

استاد جامعه المصطفی، فارسی را زبان گفتمان انقلاب اسلامی و بسیاری از آثار علمی پیروان مکتب اهل بیت(ع) دانست و ادامه داد: تا کنون چند صدهزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق تحصیل در جامعه المصطفی، زبان فارسی را آموخته‌اند که امروز این ظرفیت ارزشمند در اختیار بخش‌های مختلف کشور قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با تأکید بر جایگاه فعالیت‌های علمی و تربیتی در جامعه المصطفی به برگزاری سالانه رویدادهایی همچون جشنواره علمی پژوهشی شیخ طوسی و جشنواره قرآن و حدیث المصطفی اشاره کرد و گفت:المصطفی به برکت انقلاب اسلامی تأسیس شد و با میزبانی از ده‌ها هزار دانش‌پژوه از بیش از۱۳۰ ملیت، فرصت بی‌نظیری را در تاریخ حوزه‌های علمیه مکتب اهل‌بیت(ع) پدید آورده است.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعه المصطفی، اظهارکرد: المصطفی محصول انقلاب اسلامی است که در نقاط مختلف جهان به وظایف علمی و آموزشی خود به خوبی عمل کرده است.

وی با تأکید بر ضرورت پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های دانش‌آموختگان المصطفی، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های رسانه‌ای یکی از مهم‌ترین عرصه‌های فعالیت در دنیای امروز است و جامعه المصطفی باید در برنامه‌های خود به این ظرفیت توجه ویژه‌ای داشته باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به تشکیل مراکز دانش بنیان در جمهوری اسلامی ایران گفت: تأسیس مراکز دانش بنیان در نقاط مختلف جهان مورد استقبال قرار می‌گیرد و جامعه المصطفی می‌تواند در این عرصه با همکاری دانشگاه‌های کشور اقدامات ارزشمندی را به انجام برساند.

در پایان این دیدار مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان جامعه المصطفی و سازمان اوقاف و امور خیریه تدوین شود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha