دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1120240
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۱
حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه انسان متقی و صبور، انسانی محسن و درستکار است، گفت: اهل بیت(ع) همواره متجلی کننده صفات برتر و شایسته در دنیا هستند و بسیاری از این صفات معنوی و برتر اهل بیت را می‌توان در شخصیت حضرت زینب کبری (س) ملاحظه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی امشب در درس اخلاق طلاب مدرسه خاتم الانبیاء(ص) سنندج، اظهار داشت: اولین نقطه توفیق برای انسان درستکار، منت پروردگار است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، گفت: انسان باید از خداوند بخواهد که بر او منت بگذارد، زمانی که حضرت یوسف عزیز و بزرگ مصر بود فرمودند که خداوند بر وی منت گذاشته و این جایگاه را به من عطا فرموده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی تصریح کرد: خداوند می‌فرماید، صبور باش و شکیبا باش و تقوا پیشه کن زیرا خداوند اجر مومنین را هرگز پایمال نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه انسان متقی و صبور، انسانی محسن و درستکار است، افزود: اهل بیت(ع) همواره متجلی کننده صفات برتر و شایسته در دنیا هستند و بسیاری از این صفات معنوی و برتر اهل بیت را می‌توان در شخصیت حضرت زینب کبری (س) ملاحظه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که در حوزه باید به دنبال آن باشیم تحصیل یقین است، اظهار کرد: یقین هرگز پای انسان را سست نمی‌کند و نمی‌لرزاند و حضرت زینب(س) نیز جز کسانی بودند که خودش یقین داشت و برای دیگران یقین آور بودند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی عنوان کرد: یکی دیگر از صفات مومن قناعت می‌باشد و باید گفت که پاشنه آشیل بسیاری از مشکلات زندگی‌های امروز، عدم قناعت است.

وی ادامه داد: قسمتی از این متزلزل شدن زندگی‌ها، مشکلات شخصی است و بخش دیگری از آن هم مشکلات اقتصادی و نیز عدم قناعت است که همین امور خود زمینه لغزش هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: انسان در زندگی خود می‌تواند از صبر و نماز استعانت بگیرد و راه‌حل بسیاری از مشکلات ما این دو هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: شکرگذار بودن هم یکی دیگر از صفات انسان مومن و خداشناس است، به‌طوری که انسان باید در مقابل خداوند زبان شکر داشته باشد.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) می‌فرماید انسان مومن کسی است که هر کار مهمی انجام می‌دهد از ذهنش بیرون می‌رود، ولی هر کار کوچکی که دیگران برایش انجام داده‌اند هرگز از ذهنش بیرون نمی‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی اضافه کرد: وقتی کسی زبان تشکر از خلق و خانواده‌اش را ندارد نمی‌تواند در زندگی خود موفق و عاقبت بخیر شود.

وی با اشاره به اینکه بردباری و حلم در برابر عصبانیت دیگران از دیگر صفات انسان مومن و خداپرست است، یادآور شد: یکی از کارهایی که انسان‌های رِند انجام می‌دهند این است که همیشه از دیگران سئوال می‌کنند، بی‌گمان اگر همه اساتید و معلمان ما به وظیفه اصلی خود عمل می‌کردند امروز اوضاع بسیار بهتر بود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از صفات لازم برای انسان مومن، حُسن خُلق در برابر دیگران است، خاطرنشان کرد: بخشنده بودن از دیگر صفات انسان متدین است، بنابراین باید در جامعه ما که جامعه‌ای اسلامی است موضوع سخاوت حل شود و اگر این مهم در جامعه رشد پیدا کند بسیاری از مشکلات توسط خود مردم حل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: از دیگر مشخصه‌های انسان مومن شجاعت است که باید همه انسان‌های مومن و پارسا این ویژگی را داشته باشند، البته شجاعت با گستاخی و یله بودن بسیار متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: از امام حسین(ع) سئوال کردند که شجاعت چیست؟ فرمودند، انجام کارهای سخت و مشکل و دفاع از برادر دینی.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی تصریح کرد: یکی دیگر از صفات انسان مومن پارسایی و پاکیزگی است که این صفات را تمامی پیامبران الهی با خود داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha