دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
photo_2023-11-20_23-07-48.jpg

حوزه / ستوده گفت: با وجود اینکه رهبری خانواده به عهده مرد است اما مادران خانواده با استفاده از عواطف قوی خودشان تاثیر ویژه‌ای می‌توانند در تامین سلامت روانی خانواده داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، شهربانو ستوده عصر امروز در نشست با موضوع "هنر همسرداری" که ویژه طلاب متاهل مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) در این واحد حوزوی برگزار شد، اظهار داشت: آگاهی از شیوه‌های همسرداری سبب آشنایی بهتر زوجین با همدیگر شده و از انتظارات یکدیگر در زندگی مشترک آگاه می‌شوند و در نهایت، این آگاهی منجر به شکل‌گیری یک زندگی موفق خواهد شد.

وی افزود: یک ازدواج و زندگی شاد، به مجموعه‌ای از مهارت‌ها نیاز دارد و زوجین برای پیشگیری از مشکلات و درگیری بایستی مهارت‌های رفتاری و آداب زندگی مشترک خود را تقویت کنند.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل، از مهم‌ترین عوامل حفظ زندگی مشترک را احترام متقابل دانست و تصریح کرد: احترام زن و شوهر به یکدیگر در سلامت روحی، افزایش محبّت و تحکیم خانواده تاثیر ویژه‌ای دارد.

ستوده بیان کرد: زوجین برای رسیدن به زندگی آرام و شاد بایستی به خصوصیات و نیازمندی‌های یکدیگر ارزش قائل شوند و در روابط کلامی، عاطفی و همچنین در تصمیم‌گیری‌ها به افکار و خواسته‌های همدیگر توجه کنند.

مدرس حوزه علمیه خواهران، با اشاره به نقش و جایگاه زن در خانواده، اظهار کرد: اگر چه رهبری خانواده بر عهده مرد است، اما عواطف و احساسات قوی زن حکم می‌کند که نقش اصلی و موثری در تأمین آرامش و سلامت روانی خانواده را بر عهده داشته باشد.

زنان در تأمین سلامت روانی خانواده نقش ویژه‌ای دارند

زنان در تأمین سلامت روانی خانواده نقش ویژه‌ای دارند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha