یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست پژوهشی–فرهنگی

حوزه / معاون فرهنگی مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: حضرت زینب(س) به دلیل برخورداری از تمام خصوصیات و ویژگی‌های زن شایسته برای بانوان جامعه اسلامی بهترین الگوست، لذا تأسی از رفتار و خصوصیات اخلاقی این بانوی بزرگوار انسان را به سوی تعالی و شایستگی سوق می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، روز گذشته نشست پژوهشی، فرهنگی با محوریت «حضرت زینب(س) الگوی زنان جامعه اسلامی» با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان برگزار شد.

در این نشست، خانم زهرا رجبلو اظهار داشت: حضرت زینب(س) به دلیل برخورداری از تمام خصوصیات و ویژگی‌های زن شایسته برای بانوان جامعه اسلامی بهترین الگوست، لذا تأسی از رفتار و خصوصیات اخلاقی این بانوی بزرگوار انسان را به سوی تعالی و شایستگی سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س)، درس عفت، حیا و پاکدامنی را در مکتب مادرش آموخت و عفت خویش را در سخت‌ترین شرایط و دوران اسارت به نمایش گذاشت، خاطرنشان کرد: بانوان با رعایت موازین اسلامی، عفت و پاکدامنی می‌توانند در عرصه اجتماع حضور یافته و به کمال، رشد و پیشرفت دست یابند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) مبنی بر اینکه «انت عالِمه غیرمعلمه و فهمه غیرمفهمه»، تشریح کرد: حضرت زینب کبری(س) دانشمند و عالمه‌ای معلم ندیده و بانوی خردمند بدون استاد بودند و سخن امام سجاد(ع) نیز نشان دهنده علم لدنی آن حضرت است.

رجبلو، ولایتمداری را از ویژگی‌های برجسته حضرت زینب(س) دانست و افزود: رسالت این بانوی بزرگوار پس از شهادت امام حسین(ع) محافظت از ودیعه بزرگ خداوند، یعنی امام سجاد(ع) بود، بنابراین حضرت زینب(س) با ایمان و عقیده راسخ در مسیر دین و دفاع از ولایت نقش به‌سزایی ایفا کردند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «زینب کبری(س) یک نمونه کامل از زن مسلمان است، یعنی الگویی که اسلام برای تربیت زنان آن را در مقابل چشم مردم دنیا قرار داده است»، تشریح کرد: حضرت زینب(س) در عرصه اجتماعی نشان داد که در عین حفظ عفت، عواطف و اهتمام به کانون خانواده، می‌تواند در حوزه علم و دین فعال عمل کرده و بر مشی انقلابی خود استوار بود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بانوان و دختران جامعه اسلامی با تأسی از حضرت زینب(س) و الگوگیری از زنان قرآنی، باید اصلی‌ترین هسته اجتماع، یعنی خانواده را بستری برای رشد و تعالی خویش، همسران و فرزندان قرار دهند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha