دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه / حجت الاسلام حسن مصلح گفت: حضرت زینب(س) به اعتراف همه تاریخ‌نویسان، آراسته به همه فضایل و خصلت‌های والای اخلاقی و الهی بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح شامگاه دوشنبه در جمع نمازگزاران مسجد امام هادی(ع) برازجان به فضائل و کمالات حضرت زینب کبری(س) پرداخت و اظهار داشت: این بانوی گرامی پیام آور کربلا در جهاد تبیین، دارای دانش و بینش و عفت و پاکدامنی بود و برای ارزش‌های اصیل اسلامی اهمیت زیادی قائل بود.

امام جمعه برازجان ادامه داد: حضرت زینب(س) به اعتراف همه تاریخ‌نویسان، آراسته به همه فضایل و خصلت‌های والای اخلاقی و الهی بودند، حضرت زینب(س) در وقار و شخصیت مانند جده‌اش خدیجه(س)، در حیا و عفّت همچون مادرش فاطمه(س)، در رسایی و شیوایی بیان مانند پدرش علی (ع)، در حلم و بردباری چون امام حسن(ع) و در شجاعت و قوت قلب، مانند برادرش امام حسین(ع) بود.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) تحت تربیت پدر و مادری همچون حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و با شایستگی و استعداد ذاتی که از آن بهره‌مند بود به مراتب عالی از فضائل و کمالات انسانی دست یافت، تصریح کرد: ایشان همانند پدر و مادر بزرگوارشان جامع همه کمالات و صفات پسندیده بودند، سخنرانی‌های حضرت در کوفه و شام خاطره خطبه‌های امیرمؤمنان (ع) را در یادها زنده کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) از محدثان و راویان حدیث به شمار می‌آید و در سنین‌ کودکی، در حالی که بیش از ۵ یا ۶ سال از عمرش نمی‌گذشت، خطبه مادرش حضرت زهرا(س) را با آن مضامین بسیار بلند و عالی شنید و پس از آن برای دیگران نقل می‌کردند.

حجت الاسلام مصلح گفت: حضرت زینب (س) از جنبه عبادت در حدی بودند که در دوران اسارت و سخت‌ترین شرایط جسمی و روحی که ممکن است برای یک انسان پیش آید، شب زنده داری و نماز شبشان ترک نشد.

وی از تمامی افراد به ویژه هیأت امنای مسجد و پایگاه مقاومت بسیج که در احداث و نگهداری این مسجد نقش ایفا کرده‌اند، تشکر کرد.

گفتنی است در این مراسم که حجج اسلام وحیدی رییس اداره تبلیغات اسلامی و احمدی مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان دشتستان نیز حضور داشتند، حجت الاسلام محمد رضایی نژاد به عنوان امام جماعت جدید مسجد هادی(ع) برازجان معرفی و از خدمات چندین ماهه حجت الاسلام علیرضا غاربی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha