یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
ماموستا رستمی

حوزه / امام جمعه شهرستان سنندج گفت: دیده می‌شود که بانک‌ها در ازای پرداخت تسهیلات سود زیادی از مشتریان خود می‌گیرند که نه تنها این کار حرام شرعی می‌باشد بلکه برای جوانان و کسانی که این تسهیلات را دریافت می‌کنند نیز مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان سنندج اظهار داشت: یکی از گناهان بزرگ ربا و سودهای غیرشرعی است که به عینه در سیستم اقتصادی دیده می‌شود.

امام جمعه شهرستان سنندج، افزود: ربا گناه بزرگی است که اسلام آن را حرام دانسته، زیرا اگر در مقابل یک قرض یا یک وام سود و پول بیشتری گرفته شود، عنوان آن ربا و حرام می‌باشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در بسیاری از آیات و احادیث و روایات آمده است که خداوند متعال بر رشوه دهنده و رشوه‌گیر لعنت می‌فرستد، بنابراین باید در معاملات اقتصادی خود همواره دقیق باشیم تا وارد گناه نشویم.

وی اضافه کرد: دیده می‌شود که بانک‌ها در ازای پرداخت تسهیلات سود زیادی از مشتریان خود می‌گیرند که نه تنها این کار حرام شرعی می‌باشد بلکه برای جوانان و کسانی که این تسهیلات را دریافت می‌کنند نیز مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند.

ماموستا رستمی یادآور شد: باید معامله اقتصادی، صادقانه و به‌دور از هرگونه ریا و ربا و کم فروشی انجام شود، زیرا طبق احادیث هر کس لقمه‌ای حرام بخورد، ۴۰ روز عبادت او قابل قبول نخواهد بود.

امام جمعه سنندج، عنوان کرد: همه ما به‌ویژه مسئولان باید در حراست از بیت المال بسیار دقیق و احساس مسئولیت داشته باشیم و اجازه ندهیم منافع شخصی مان بر منافع مردم و ملت غلبه کند.

وی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب از دستورات دین مبین اسلام است، اظهار کرد: زن مسلمان و با عفت هرگز حرمت و پاکدامنی خود را در برابر دیدگان بیگانگان و نامحرمان پایمال نمی‌کند، بنابراین از مردان و زنان جامعه اسلامی انتظار می‌رود در مقابل رواج بی‌عفتی در جامعه بی‌تفاوت نباشند.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: حجاب یک وظیفه و دستور دینی می‌باشد، بنابراین زن مسلمان نباید حجاب خود را در برابر بیگانه و نامحرم از دست بدهد، زیرا روش زندگی ما روش اسلامی و قرآنی است نه روش غربی و اروپایی.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha