یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست صمیمی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اساتید حوزه ی علمیه

آقامیری گفت: داشتن سکوهای برتر در عرصه بین الملل باید در دستور کار باشد تا پلتفرم های ملی ما بتوانند مخاطبانی از کشورهای متعدد داشته باشند، اما متأسفانه امروزه پلتفرم هایی در کشور وجود دارد که در دستان دشمنان است ، لذا باید سکوهای خودمان را در عرصه بین‌الملل به جهت جذب مخاطبان بین المللی گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر سید محمد امین آقامیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی در نشست با فعالان فضای مجازی حوزوی بین الملل که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با بیان اهمیت کار در عرصه بین الملل و مخاطبان این عرصه، خاطرنشان ساخت: فعالیت های بین المللی یک موضوع اصلی و اساسی در زمره مأموریت های مهم می باشد که این امر مهم نیازمند محتوا سازی در عرصه نیازهای کلان ملی و بین الملل است و می طلبد فعالین در این عرصه اهتمام جدی نسبت به تولید محتوا مطابق با ارزش های دینی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی، ادامه داد: کار در عرصه فضای مجازی نیازمند شبکه اطلاعات منسجمی است که نیازها و مخاطبان بین الملل را مورد توجه خود قرار دهد، چرا که اگر نگاه ما داخلی و ملی باشد به طبع آن تمامی تحرکات ما تدافعی خواهد بود، اما اگر فعالیت ها در عرصه تولید محتوا که در راستای نیل به اهداف انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی باشد شاهد حرکت رو به جلو در عرصه انتقال مفاهیم و محتواهای غنی خواهیم بود.

وی با بیان ضرورت بستر سازی در عرصه پلتفرم های ملی در عرصه فضای مجازی خاطر نشان ساخت: متأسفانه در سال های گذشته مقدمات بستر سازی در فضای مجازی صورت نگرفته است که به سبب آن در بعضی از مواقع شاهد تهدیداتی از بستر فضای مجازی برای نظام اسلامی بودیم، اما در مواقعی شاهد شکل گیری فرصت ها نیز بوده ایم و باید بدانیم در جهت زیرساخت ها دچار نقص هایی هستیم.

آقامیری، تصریح کرد: فضای مجازی مکان و ملجأیی برای زندگی، کسب و کار، تعاملات و... برای افراد جوامع می باشد البته باید در این امر بر ضرورت وجودی آن یعنی احیای تمدن نوین اسلامی به واسطه صدور انقلاب اسلامی نگاه جدی داشته باشیم که باید در این راستا سعی در اقناع سازی مخاطبان بین المللی به واسطه تولید محتوا های غنی داشته باشیم تا در دنیا در جریانات رسانه ای دست برتر داشته باشیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی ضمن تأکید بر تولید محتوای غنی و توجه به داشتن قدرت انتشار در عرصه بین الملل ادامه داد: داشتن سکو های برتر در عرصه بین الملل باید در دستور کار باشد تا پلتفرم های ملی ما بتوانند مخاطبانی از کشورهای متعدد داشته باشند، اما متأسفانه امروزه پلتفرم هایی در کشور وجود دارد که در دستان دشمنان می باشد، لذا باید سکوهای خودمان را در عرصه بین الملل به جهت جذب مخاطبان بین المللی گسترش دهیم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: فعالیت های فعالین حوزوی در عرصه بین الملل در عرصه تولید محتوا و حضور در فضای مجازی قابل تقدیر است که وظیفه ما می باشد که پای کار باشیم تا این اتفاقات توسعه پیدا کند.

در این نشست، فعالان فضای مجازی عرصه بین الملل نیز در سخنانی به بیان دغدغه ها، پیشنهادات و فعالیت های خود در عرصه فضای مجازی پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • تقویت IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    ایتا بایستی خیلی جدی تقویت شود
  • ۱۴ IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    4 0
    تعجب !!! خبرگزای حوزه دریاد داشت رسیده آورده بود از خالی بودن مساجد بترسیم نه جانم نترسید یه نگا به این عکس بندازید از انواع خوردنی و نوشیدنی های روی میز که بگذریم چرا جنگل آمازون آوردید وسط سالن جلسات هرچه این میزها آبادتر مساجد خالیتر
  • راه IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    روبیکا سازی راه جذب نیست، ایتاها را تقویت و توسعه دهیم.
    • این النظارة؟! IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      0 0
      چرا روبیکا مدیریت نمیشه؟! ناظر کیه؟ این که مال خودمون هست! بخش نظارتی خوابه؟ چرا یقه ی اینها رو نمی گیرن بازخواستشون کنند؟
  • چرا IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    چرا امکان تماس از طریق ایتا نداریم؟ کانالی خوب و بالنسبه مطمئن نبایستی امکاناتش تکمیل شود؟
    • ! IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      0 0
      قبلا صحبت از برقراری تماس به وسیله ایتا در آینده نزدیک بود، ولی خبری نشد!
  • لطف عام IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 3
    ایتا الآن گستره عظیمی از مردم را جذب خود کرده است، برقراری تماس در آن لطف عامی به مردم هست.
  • رضا IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    14 0
    اولین گام در تبلیغ ، کسب اعتماد مخاطب است با روشهای سلبی نمی توان کار تبلیغی انجام داد و گرنه در زمان امام این همه امکانات وجود نداشت
    • همه جا IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      0 0
      کدام فعالیت بشری عاری از عنصر سلب است؟ همین نمی شود شما هم سلب و نفی هست. سازمان دهی کارهای بشر تشکیل شده از سلب ها و ایجاب ها.
    • کفار هم IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      0 0
      شاهدیم که کشورهای مختلف و حتی کمونیستی، برای پلتفرم ها شرط و شروط گذاشته و می گذارند. نمایندگان آمریکایی چگونه با کانال چینی برخورد کردند؟ تعابیر برخورد سلبی چنین و چنان، ابزاری برای مشغول کردن سر خودمون هست، مثل همان حقوق بشرهای یک بام و دو هوا و ...
    • رضا IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      0 0
      شرط و شروط گئاشتن منطقی است نه فیلتر کردن همه .
    • پاسخ به رضا IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
      0 0
      جناب رضا آنهایی که شرط و شروط گذاشتند، تا برخوردهای مختلف هم پیش رفتند، ولی ما هی جنگ افزارهای دشمن را محل کار و کسب مردم معرفی کردیم! وقتی می توانیم محیط مجازی خودی داشته باشیم چرا فعالیتمان را تحت مدیریت دشمن درآوریم؟ بالاخره گام به گام می شود پیش رفت، مسئولان باید به حمایت هایشان، توسعه ببخشند، و امکان جهانی شدن بیشتر را فراهم آورند. وقتی محیط مال خودمون باشه، عوایدش هم گیر ایرانی میاد بخصوص ایرانی مسلمان که ازبرترین دین برخوردار است و می تواند در مسیر سعادت بشر گام های خوبی بردارد.
  • احیای دیگران IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    جهانی کردن کانال های خوب خودی، یعنی فراهم آوردن امکان هدایت خلایق عالم. حیات معنوی یک نفر را خداوند احیای همگان محسوب می کند.
  • صدر فوریت ها IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    تقویت اینترنت بومی در صدر فوریت های ماست، ما نیازمند محیط امن و با مدیریت خودی هستیم، هزینه اینجا در واقع فایده هست
  • قرارگاه IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 1
    نيازمند قرارگاه رصد و برخورد با محرمات شرعی هستیم، وقتی رهبر حکیم انقلاب مساله ی استحاله مطرح می کنند یعنی خطر جدی و فوق العاده هستند و همه نهادهای مسئول و مرتبط می بایست، گارد مناسب بگیرند.