یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ألف شهيد خلال 24 ساعة بالقصف المتواصل على غزة

حوزه/ مدیر روابط عمومی حوزه‌های علمیه خواهران به تشرح اقدامات صورت گرفته در حمایت از طوفان الاقصی پرداخت.

حجت الاسلام جواد بهشتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به حمایت حوزه های علمیه خواهران از مردم مظلوم غزه و برنامه های اجرایی مرکز مدیریت خواهران بعد از طوفان الاقصی عنوان کرد: در ۲۳ مهر ماه اجتماع بزرگ طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در مدرسه معصومیه قم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فاصل، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، برگزار شد که در این اجتماع بیانیه‌ای در محکومیت هتک حرمت و کشتار بی رحمانه زنان و کودکان مظلوم غزه به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی قرائت شد.

مدیر روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: همزمان با این اجتماع در قم، در مدارس سراسر کشور نیز تجمع طلاب را داشتیم که بازتاب بالایی به همراه داشت.

وی بیان کرد: در ۱۹ آبان ماه نیز تجمع طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در محکومیت جنایات هولناک رژیم صهیونیستی مقابل سازمان ملل برگزار شد که این برنامه نیز پرشور بود و طلابی که همیشه در صحنه هستند و احساس وظیفه و تکلیف می کنند مقابل سازمان ملل آمدند و این جنایات را محکوم کردند و درخواست خود را مبنی بر پایان دادن به کشتار بی رحمانه مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی مطرح کردند.

حجت الاسلام بهشتی پور اظهار کرد: در ۱۳ آبان که روز مبارزه با استکبار است نیز شاهد حضور چشمگیر طلاب در راهپیمایی ۱۳ آبان بودیم و در ۱۴ آبان نیز برای همدردی با مادران غزه و خانواده‌هایی که فرزندان خود را از دست داده‌اند در مدارس سراسر کشور یادبود شهدای دانش آموز غزه برگزار شد که در مدرسه حضرت آمنه قم حجت الاسلام و المسلمین فاضل سخنرانی کردند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای نمادینی که صورت گرفت نامه‌ها و دل نوشته‌های بانوان طلاب به مادران و دختران غزه بود این که نامه‌ها همراه با نقاشی فرزندان طلاب به نماینده حماس تحویل داده شد.

مدیر روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران گفت: جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی از دیگر اقدامات صورت گرفته بود که در حوزه‌های علمیه خواهران در راستای حمایت از رزمندگان غزه به صورت پر شور اتفاق افتاد.

وی افزود: تعدادی از طلاب زبان‌دان و فعال در عرصه بین‌الملل در راستا کنشگری رسانه‌ای در فضای مجازی شناسایی و ساماندهی شدند تا هم در محکومیت این جنایت و هم پاسخ به شبهاتی که مطرح می‌شود، اقدام کنند همچنین با توجه به اسلام گرایی که بعد از طوفان الاقصی اتفاق بود بتوانند از این فرصت استفاده کنند و به تبلیغ دین اسلام و مذهب تشیع بپردازند و از فضای مجازی در قالب‌های مختلف بهره برداری داشته باشند.

حجت الاسلام بهشتی پور اضافه کرد: بیانیه‌های متعددی از سوی مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در مقاطع مختلف در محکومیت این جنایات هولناک صادر شد همچنین برای حضور طلاب در راهپیمایی‌ها و تجمعات نیز دعوت‌هایی صادر شد.

وی ادامه داد: اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در روزهای پایانی آبان ماه در سالگرد قمری شهادت سردار سلیمانی در کرمان برگزار شد که در پایان این اجلاسیه بیانیه شدید لحنی از سوی مدیران حوزه‌های علمیه سراسر کشور قرائت شد.

مدیر روابط عمومی حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: کرسی‌های آزادی اندیشی و نشست های بصیرتی در این ایام در مدارس حوزه های علمیه خواهران برگزار شد که حضور پر شور طلاب را به همراه داشت.

وی بیان کرد: یکی از ویژه برنامه هایی که در این ایام اتفاق افتاد حضور نماینده حماس خالد قدومی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه بود که نشست بسیار مفصل و ارزشمندی را با مدیران و معاونت‌های حوزه‌های علمه خواهران داشت و در این جلسه حوزه‌های علمیه حمایت همه جانبه خود را از این اقدام ارزشمند و شجاعانه حماس ابراز کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha