یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام ابوترابی فر

حوزه / امام جمعه موقت تهران گفت: جوانان این مرز و بوم نشان دادند اگر کسی کوچک‌ترین تعرضی به خاک این کشور کند با همه توان هر آنچه را که دارند به میدان آورده و در مقابل آنان می‌ایستند و در این راه نیز هیچ واهمه‌ای ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فر شب گذشته در مراسم اختتامیه کنگره شعر شهدای امنیت کشور که در سالن اجتماعات شرکت ملی گاز استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: شهدای اسلام با فدا کردن جان خود در راه انقلاب و حفظ آرمان‌های امام(ره) پیام حق طلبی خود را به عالم رساندند که در راه دفاع از آب و خاک و وطن خود لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فر خاطرنشان کرد: شهدا در این راه بدون هیچ چشم‌داشتی و تنها با معامله کردن با خدای خود در راه دفاع از میهن اسلامی مردانه ایستادند و امروز همه ما را مدیون خود کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: جوانان این مرز و بوم نشان دادند اگر کسی کوچک‌ترین تعرضی به خاک این کشور کند با همه توان هر آنچه را که دارند به میدان آورده و در مقابل آنان می‌ایستند و در این راه نیز هیچ واهمه‌ای ندارند.

وی ادامه داد: شهادت بالاترین پاداش و مزد جهاد فی‌سبیل‌الله است و تکریم نام شهیدان و احترام به خانواده آنان وظیفه همگانی است.

وی اظهار کرد: در شهادت رابطه عاشق و معشوق و عابد و معبود معنا و مفهومی واقعی می‌یابد، اینکه شهید هوشمندانه خود را در معرض معامله با خدا قرار می‌دهد، منتها الیه جلوه معرفتی است که خداوند نصیب شهید می‌کند و رسالت خداوند گلچین کردن عشاق سینه‌چاک خود است، عشاقی که به ۸ سال دفاع مقدس، معنا بخشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فر بیان کرد: برگزاری همایش و یادواره‌ شهدا اقدامی ارزنده است ولی نکته مهم‌تر پیداکردن معرفت و شناخت نسبت به شهدا است.

وی خاطرنشان کرد: میزبانی شرکت گاز استان قزوین برای این کنگره غنیمتی است و نشان از فهم درست متولیان فرهنگی این سازمان در این تصمیم درست و بزرگ دارد که بیش از ۹۰۰ شاعر کشور را در یکی از عرصه‌های فرهنگی با فراخوان و با خلق آثار ارزشمند به این جایگاه دعوت کرده است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: نباید اجازه دهیم ثروت گران‌بهایی همچون گاز به راحتی و به وفور استفاده شود و باید از این ثروت خدادادی کمال استفاده بهینه را داشته باشیم و سهم آیندگان را در این ثروت عظیم مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام علاءالدین دبیر کنگره شعر شهدای امنیت نیز در ادامه اظهار کرد: ۹۹۲ اثر از ۳۵۶ شاعر سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شده بود و انواع شعر کلاسیک آزاد و کودک و نوجوان به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که در این بین استان قزوین با بیش از ۱۰۰ اثر و قطعه شعر در سه بخش کنگره شرکت کرده بود.

حجت الاسلام علاءالدین خاطرنشان کرد: در بخش شعر با محوریت مظلومیت غزه که مختص شاعران استان قزوین بود شرکت کنندگان در خلال کنگره اشعار خود را به رقابت گذاشتند.

در پایان این مراسم از ۸ تن از برگزیدگان شعر شهدای امنیت و جمعی از خانواده‌های شهدا و همینطور برادر شهید امنیت روح الله عجمیان با اهدای لوح و تندیس، تقدیر به عمل آمد.

جوانان کشور با تمام توان در برابر تعرض به این آب و خاک می‌ایستند

جوانان کشور با تمام توان در برابر تعرض به این آب و خاک می‌ایستند

جوانان کشور با تمام توان در برابر تعرض به این آب و خاک می‌ایستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha