دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه میانه گفت: پیروزی و دستاوردهای دوران دفاع مقدس، حاصل تلاش رزمندگان برای الگوپذیری از ائمه و خواستن برای شبیه آنان شدن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه میانه روز سه شنبه در یادواره شهدای کارگری شهرستان میانه، حضرت فاطمه زهرا(س) را از ارکان شخصیت‌های جهان اسلام خواند و اظهار داشت: خداوند متعال، پیغمبر(ص) را به مردم بعنوان اسوه حسنه معرفی و سفارش می‌فرماید و پیامبر(ص) نیز حضرت فاطمه(س) را به مردم سفارش نموده، محبتشان را نسبت به حضرت فاطمه(س) علنی ابراز می‌کردند و محبت و دوست داشتن امام علی(ع) و فاطمه زهرا(ع) را اکیدا به مردم سفارش می‌کردند.

وی، علت رفتار محبت آمیز پیامبر اکرم (ص) به حضرات معصومین به ویژه امام علی(ع) و فاطمه زهرا(ع) را الگوسازی رفتاری از طریق مهربانی و محبت عنوان کرد و افزود: وقتی محبت افراد در دل انسان‌ها رسوخ کند، سبب می‌شود به الگو تبدیل شوند و این یکی از روش‌های موثر تربیتی است که امروزه نیز در جوامع مختلف به کار می‌رود و پیامبر اسلام نیز برای هدایت بشریت از این روش استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: فداکار، ایثارگر، باگذشت، با اخلاص، حامی فقرا و ایتام بودن و مراقب واقعی بیت المال بودنِ حضرت زهرا(س) و امام علی(ع)، فقط با روش محبت می‌توانست به جامعه معرفی شود و ما به‌عنوان مسلمان باید اینچنین باشیم و به‌طور عملی، ایشان را الگوی زندگانی خویش قرار دهیم.

امام جمعه میانه، پیروزی و دستاوردهای دوران دفاع مقدس را حاصل تلاش رزمندگان برای الگوپذیری از ائمه و خواستن برای شبیه آنان شدن عنوان کرد و گفت: پیش بینی و محاسبات ظاهری بدخواهان در زمان شروع جنگ، نابودی ایران بود اما ما نه تنها نابود نشدیم، بلکه شروع به حرکت، پیشرفت و توسعه کرده و امروز دشمنان بخاطر پیشرفت‌های ما عصبانی هستند.

حجت الاسلام رشادی، با بیان اینکه دشمن با پیشینه ذهنی قبل از انقلاب، به حقیر بودن ایران عادت کرده، گفت: پیشرفت‌های نظام اسلامی، تنها دلیل هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه کشورمان است و باور کوچک و حقیر بودن را در ذهن ملت تزریق کرده بود اما امام(ره) این باور را در ذهن و وجود ملت ایران به توانستن، تغییر دادند و رشد، ایستادگی و اقتدار امروزی، حاصل همان باور و الگو گرفتن از ائمه(ع) است.

پیروزی دوران دفاع مقدس، حاصل تلاش رزمندگان برای الگوپذیری از ائمه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha