سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اداره قرآن

حوزه/ دوره "تربیت مبلغ حفظ قرآن کریم" در راستای توانمندسازی و به‌منظور تربیت نیروی مبلغ و گفتمان‌ساز در زمینه حفظ و معارف قرآن کریم، ویژه طلاب خواهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سمیه مقیمی، رئیس اداره معارف قرآن و اهل بیت(ع) حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به آغاز دوره تربیت مبلغ حفظ قرآن کریم، عنوان کرد: به همت معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران، «دوره تربیت مبلغ حفظ قرآن کریم»، ذیل برنامه پنج‌ساله «برگزاری دوره‌های مفاهیم و مهارتی قرآن کریم»، در راستای توانمندسازی مسئولان کانون‌های نورالثقلین و به‌منظور تربیت نیروی مبلغ و گفتمان‌ساز در زمینه حفظ و معارف قرآن کریم و نیز آشنایی اجمالی فراگیران با دانش تأثیرگذار در محتوای سخنرانی و روش‌های تبلیغ در عرصه حفظ قرآن؛ ویژه طلاب خواهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره با دعوت از اساتید موسسه جامعه قرآنی عصر برگزار می شود، تصریح کرد: دوره مذکور در دو بخش مجازی و حضوری برنامه‌ریزی شده است که بخش حضوری آن، به مدت ۳ روز در شهر مقدس قم برگزار می شود.

نخستین دوره تربیت مبلغ حفظ قرآن کریم ویژه بانوان طلبه آغاز شد

مقیمی افزود: این دوره با حضور ۶۰ طلبه خواهر از سراسر کشور در قم طی روزهای ۱۵ تا ۱۷ آذرماه برگزار می‌شود. دوره به مدت ۶۰ ساعت است که ۳۰ ساعت آن در ابتدا به صورت غیرحضوری و آنلاین بوده که هم اکنون در حال برگزاری است و ۳۰ ساعت بعدی به صورت حضوری در قم با حضور منتخبین دوره از کل کشور برگزار می‌شود.

رئیس اداره معارف قرآن و اهل بیت(ع) حوزه‌های علمیه خواهران، به روند انتخاب طلاب خواهر برای شرکت در این دوره اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت استان‌ها، حدود ۱۱۰ نفر از طلاب خواهر از سوی مدیریت های استانی معرفی شدند و با بررسی فایل های تصویری از تدریس آنان، ۶۰نفر منتخب شده و مجاز به شرکت در دوره مجازی شدند. بعد از دوره آنلاین نیز، قبول شدگان وارد دوره حضوری می شوند. دوره حضوری در قم در روزهای ۱۵ تا ۱۷ آذرماه در مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهراکدخدا IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    من طلبه سطح ۲ هستم خیلی دلم میخواد تو این کلاسها شرکت کنم و طوری باشه که با امتحانهای حوزه تداخل نداشته باشه .ممنون از برگزاری این کلاسها و اینکهراهنمایی بفرمایین در این زمینه یاعلی
  • فاطمه زهرا احمدی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    خداقوت خیلی خوبه این دوره‌ها اشکالاتمون گرفته میشه
  • فاطمه زهرا احمدی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    سلام من تا سطح ۲ادامه دادم موتی هم گذشته خیلی خوشحال شدم دوره ی شما رو دیدم انشالله اشکالاتم گرفته بشه