سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کتابخانه

حوزه/ با مشارکت جمعی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی، طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، به ابتکار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای تجلی و پیوند برنامه‌های موضوعی قرآن و عترت با برنامه‌های ترویج کتابخوانی و انس بیشتر با این کتاب الهی، طرح سراسری کتابت آیات نورانی کلام الله با حضور جمعی از اعضای فعّال و علاقه‌مند کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه ‌مرکزی ارومیه امروز اجرا شد.

ضمن توجه به اهانت‌های اخیر به این کتاب مقدس در اروپا و یادآوری اینکه کتابت قرآن کریم، سنّتی دیرینه از زمان پیغمبر (ص) دارد، طرح سراسری کتابت قرآن کریم با همت محافل قرآنی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شکل گرفته است.

لازم به ذکر است که این طرح که به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در ۳۱ استان کشور با اختصاص سهمیه کتاب به هر استان اجرا می شود، شامل کتابت ۶۰۴ صفحه از قرآن کریم در ۱۵ سطر است که بنا بر تعداد کتابخانه‌های عمومی هر استان و علاقمندان محافل قرآن و عترت در استان‌ها تقسیم شده و در پایان نیز با جمع آوری برگه‌های مرقوم شده به قرآن دست نویس توسط کودکان و نوجوانان در قطع رحلی صحافی شده و نسخه‌هایی منتشر خواهد شد.

اجرای طرح «کتابت قرآن» در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha