دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
همایش ملی تکریم از شبانان جعفرآباد مغان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان اردبیل‌ گفت:مجموعه سپاه و بسیج در حساس‌ترین برهه‌ها پشتیبان انقلاب اسلامی بوده و ملت ایران را از صحنه‌های مختلف وابستگی نجات داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، در همایش ملی تکریم از «شبانان و گله‌داران» عشایر استان اردبیل که امروز در جعفرآباد برگزار شد، اظهار داشت: سپاه و بسیج با نفس پاک امام(ره) و خون شهدا به کارآمدترین نیروی انقلاب اسلامی تبدیل شده‌اند و در همه عرصه‌ها با جان و دل سعی می‌کنند تا فدایی انقلاب باشند.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها و مجاهدت‌های سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف بی‌نظیر و ممتاز است، افزود: این مجموعه در عرصه‌های کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، زلزله‌زدگان، حوادث غیرمترقبه و علمی و دفاعی نیز نقش بی‌بدیل داشته‌اند.

امام جمعه اردبیل، با اشاره به دستاوردهای سپاه در عرصه علم و دفاعی، گفت: این مجموعه توانسته در صنعت نفت، پتروشیمی و تولید بنزین به خودکفایی برسد و کشور را از وابستگی به نفت و گاز رهانیده.

وی به نقش سپاه در احیای غرور ملی اشاره کرد و یادآور شد: این مجموعه در حساس‌ترین برهه‌ها پشتیبان انقلاب اسلامی بوده و ملت ایران را از صحنه‌های مختلف وابستگی نجات داده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه سپاه و بسیج نه تنها غرور مقدس انقلاب را حفظ کرده‌اند، بلکه در عرصه علم و تحولات آن نیز قدم گذاشته‌اند، اظهار کرد: این مجموعه توانسته دستاوردهای عظیمی را نصیب این ملت و انقلاب کند.

امام جمعه اردبیل، با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء، خاطرنشان کرد: این مجموعه‌ها با وجود بدهی سنگین دولت به قرارگاه سازندگی، جهادی وارد میدان شده و با تلاش شبانه‌روزی سعی می‌کنند کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت دهند.

وی همچنین به نقش سپاه در آبرسانی به روستاهای محروم اشاره کرد و گفت: این مجموعه توانسته به ۴۳۰ روستا در سخت‌ترین شرایط آبرسانی کند.

امام جمعه اردبیل، با انتقاد از مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: مجلس باید اولویت‌ها را به درستی تشخیص داده و بر همین اساس زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم کند.

وی با اشاره به مشکلات عشایر، اظهار کرد: نباید به تولیدکننده و مصرف‌کننده به یک چشم نگریست، بلکه بهتر است با تشخیص اولویت‌ها زمینه کمک و پشتیبانی از جامعه عشایری در سخت‌ترین شرایط فراهم آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی، با بیان اینکه عشایر امروز در تنگنای خشکسالی، کم‌آبی و دیگر محرومیت‌ها به سر می‌برند، یادآور شد: بهتر است دولتمردان در حل مشکلات آنها آستین همت بالا بزنند.

وی با تأکید بر لزوم احیای زبان مادری و نقش عشایر در این زمینه، خاطرنشان کرد: تنها در حرف الف ۵۲ هزار کلمه ناب ترکی جمع‌آوری شده که در احیای این زبان نقش عشایر بی‌بدیل بوده است.

امام جمعه اردبیل، در پایان با اشاره به نقش زنان عشایر در تربیت نسل فاخر، ابراز کرد: این زنان همواره در سنگر تولید حضور مؤثر داشته و توانسته‌اند زمینه پیشرفت کشور را فراهم کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha