چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: نماینده مجلس باید دلسوز کشور خصوصا قشر مستضعف باشد، نمایندگان مراقب باشند خود را وام‌دار ثروتمندان و قدرتمندان و امثال این‌ها نکنند، اگر کسی وام‌دار دستگاه‌ها و اشخاص و وام‌دار پول و قدرت شد، دیگر نمی‌تواند برای مردم دلسوزی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در جنگ شناختی اعتقادات، نگرش‌ها و رفتار نخبگان و عامه جامعه هدف قرار می‌گیرد، از بین بردن سرمایه‌های اجتماعی و معنوی نظام که سال‌ها با نظام، همراه و همدل بوده‌اند، یکی از ویژگی‌های این جنگ است، برای این منظور دشمن با مستندسازی‌های پیچیده و حیله‌های رسانه‌ای زیرساخت‌های فکری و مذهبی نظام را زیر سؤال برده و اعتقادات گذشته مخاطبان را با تردید روبه‌رو می‌کند.

وی ادامه داد: اهداف پنج گانه در جنگ شناختی، از بین بردن ایمان، امید، اراده، اعتماد و آگاهی مردم است و تلاش دارد تصویر منهای اخلاق را به جامعه منعکس کرده و با سیاه نمای و القای بن بست و عقب ماندگی در نسل جوان، شبهات را در بین آن‌ها ترویج دهد.

امام جمعه خوی در ادامه، تلاش برای حل چالش‌های اقتصادی و ارائه روایت اول، سریع و به هنگام از رویدادهای کشور را از راه‌های مقابله با جنگ روانی دشمن عنوان کرد و یادآور شد: بازسازی ساختار رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی در کشور به‌منظور تقویت عملکرد هم‌افزا و جبهه‌ای، تقویت کار ویژه پاسخگویی مسئولان و اقناع جامعه به قرار گرفتن کشور در این‌گونه جنگ‌ها، از راه‌هایی است که می‌توان با هجوم دشمن مقابله کرد.

وی به سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس ایده آل، مجلسی است که بتواند در مقابل زورگویی‌ها، زیاده‌خواهی‌ها، مرعوب‌کردن‌ها و تطمیع‌کردن‌های قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملّت را محاسبه کند و دنبال آن برود.

حجت الاسلام قاسم خانی، تدین، کارآمدی، دلسوزی، شجاعت را چهار شاخصه شهید مدرس دانست و تأکید کرد: نماینده باید متدین باشد، بی‌دینی و بی‌تقوایی چیز بدی است، هرجا باشد انسان را آسیب‌پذیر می‌کند، نماینده‌ متدین، مصالح انقلاب و کشور را بر مسائل شخصی یا گروهی، مقدّم می‌دارد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی، به اعتباری حسّاس‌ترین و مؤثرترین نهاد قانونی کشور است اگر نماینده‌ای بی‌علاقه به انقلاب و کشور و بی‌اعتقاد به قانون اساسی به مجلس راه پیدا کند که مصالح این کشور برایش مهم نباشد، دشمنی‌های استکبار جهانی را نفهمد، چنین نماینده‌ای مجلس را خراب می‌کند.

امام جمعه خوی عنوان کرد: نماینده باید کارآمد باشد، بعضی‌ها متدین هستند، امّا از آنها کاری ساخته نیست، بنابراین باید به‌گونه‌ای باشند که بتوانند وظایفی را که برعهده‌شان قرار دارد، انجام دهند.

وی دلسوزی را سومین شاخصه نماینده مجلس دانست و گفت: نماینده مجلس باید دلسوز کشور خصوصا قشر مستضعف باشد، نمایندگان مراقب باشند خود را وام‌دار ثروتمندان و قدرتمندان و امثال این‌ها نکنند، اگر کسی وام‌دار دستگاه‌ها و اشخاص و وام‌دار پول و قدرت شد، دیگر نمی‌تواند برای مردم دلسوزی کند.

حجت الاسلام قاسم خانی تصریح کرد: نماینده باید شجاع، باشرف، امین، طرف‌دار قشر ضعیف باشد، قانون باید بتواند از حقوق ضعفا دفاع کند، وَالّا قانونی که پول‌داران را پول‌دارتر کند، قانون مملکت اسلامی نیست، قانون باید بتواند گره‌ها را باز کند و به دردِ دل قشرهای محروم برسد.

وی در ادامه به پیامدهای جنگ غزه برای اروپا اشاره کرد و یادآور شد: برای اروپایی‌ها جنگ رژیم صهیونیستی و حماس همچون میدان مین است که شکاف گسترده‌ای را بین صاحبان قدرت و کسانی‌که به آن‌ها رأی می‌دهند، به‌وجود آورده است.

امام جمعه خوی ادامه داد: تغییر مواضع کشورهای اروپایی در حمایت از فلسطین را می‌توان در بطن تحولات سیاسی و اجتماعی این کشورها جست‌وجو کرد، تحولاتی که مردم در آن نقش محوری ایفا می‌کنند و دولت‌هایشان را به‌دلیل سکوت در برابر جنایات گسترده صهیونیست‌ها در غزه مورد انتقاد قرار داده‌اند.

وی گفت: امروز در جنگ غزه، شکاف بین دولت‌ها و مردم اروپا و اتحادیه ناتو خود را نشان می‌دهد و با وجود این که آمریکا تلاش دارد تا همه متحدانش را به حمایت از رژیم صهیونیستی وادار کند، اما موضع دولت‌های اسپانیا و نروژ در دفاع از ملت فلسطین و اقدام یک‌جانبه برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، نوعی دهن‌کجی به رهبران ناتو است که آن‌ها حاضر نیستند در کنار اشغالگران بایستند و این اقدام بی‌سابقه شکاف در ائتلاف ناتو را تعمیق خواهد کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha