یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله محمدحسن فاضل گلپایگانی

حوزه/ مراسم چهلم ارتحال آیت‌الله محمدحسن فاضل گلپایگانی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری امشب در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم کریمه اهل بیت‌(س) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم چهلم ارتحال آیت‌الله محمدحسن فاضل گلپایگانی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری امشب در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم کریمه اهل بیت‌(س) در قم برگزار شد، استاد محمد باقر تحریری تولیت حوزه علمیه مروی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: آن بانوی گرامی اسلام دارای فضایل زیادی بودند، حضرت معصومه‌(س) نیز در بخشی از این فضایل به مادر بزرگوارشان اقتدا کرده‌اند

استاد حوزه علمیه با ذکر برخی ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد: یکی از لقب‌های آن حضرت علیمه است، شخصیت بزرگی که از علوم گوناگون و علم‌الهی، لدنی و بی‌واسطه برخوردار است.

وی اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) به دلیل نورانیت پدر بزرگوارشان حضرت محمد(ص) و در اثر تبعیت خالص از این بستر نورانی، به درجه‌های والایی از حقایق جهان راه پیدا کردند.

تولیت حوزه علمیه مروی همچنین اضافه کرد: این بانوی گران‌قدر گوشه‌ای از این علوم و پرتوی از حقایق و معارف را برای اُمت اسلامی به ارمغان گذاشته است.

استاد تحریری با اشاره به خطبه حضرت زهرا(س) گفت: در خطبه‌ای که در مسجد ایراد کردند، معارف بلند توحیدی و ولایی و معرفی‌های بسیار خاصی از حضرت علی‌(ع) و وقایع زمان آینده را مطرح فرمودند.

وی با یادآوری اینکه در مکتب اسلام مساله آگاهی از معارف دین، جایگاه بسیار بالایی دارد خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه‌های حضرت معصومه‌(س) این است که با ورود آن حضرت به قم، این شهر به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مرکز تعالیم اهل‌بیت و نشر این معارف در سراسر جهان اسلام و بلکه جهان امروز شد.

تولیت حوزه علمیه مروی در بخش دیگری از سخنان خود شخصیت مرحوم آیت‌الله فاضل گلپایگانی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: آن فقید سعید از شخصیت‌های بزرگ علمی و معنوی همچنین عالمی عامل و از فضلا و علمای وارسته و صاحب کرسی‌های درسی در حوزه علمیه قم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha