یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماندگاری

حوزه / کارشناس مذهبی گفت: هر انسانی در هر رشته‌ای که می‌خواهد به اوج برسد باید مربی و تشکیلات داشته باشد، لذا  خداوند این عالم را به عنوان مدرسه قرار داده و معلم این مدرسه خداوند و پس از آن انبیاء و امامان هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری عصر امروز در اولین اجلاسیه استانی بهشت به تبیین اهمیت دوران جوانی در رشد و تربیت انسان پرداخت و اظهار داشت: جوانی در مکتب، جامعه ودنیای ما، برای خدا و هم برای شیطان اهمیت دارد، چرا که جوانی قله عمر است.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه انسان در طول حیات خود از ضعف به قوت و از قوت به ضعف گرایش دارد، گفت: گل عمر انسان جوانی است که اوج توانمندی، زیبایی‌ها، استعدادها، نبوغ و شکوفایی است و در مقابل اوج غفلت‌ها است، به این معنا که انسان در جوانی هم می‌تواند به اوج قله سعادت دست یابد و هم به قعر دره سقوط کند.

وی اضافه کرد: حزب الله و حزب شیطان هر دو به دنبال فتح این قله هستند و همه آنچه که انسان می‌خواهد از دنیا بهره ببرد در جوانی رخ می‌دهد و آن چه شیطان نیز می‌خواهد از آن بهره ببرد در جوانی است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری دلیل اهمیت جوانی برای دو جبهه خدا و شیطان را وجود قدرت در این دوران عنوان کرد و ادامه داد: در جوانی انسان قدرت جسمی، فکری و قدرت پرواز و تحلیل دارد و هم چنین دارای قدرت تخریب است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم از تعابیر خلق لکم، جعل لکم، سخرلکم و متاع لکم استفاده کرده، به این معنا که جوان می‌تواند از امکانات الهی بهتر و زودتر استفاده کند، یعنی می‌تواند امکانات عالم هستی را تسخیر کند.

حجت‌الاسلام ماندگاری عنوان کرد: جوانی مهم است، زیرا قدرت مانور انسان از هر دورانی بیشتر است، هم چنان که در میان بیش از ۲۰۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس آمار جوانان شهید بیشتر است و این استعداد در جوانان نهفته می‌باشد.

وی با تأکید بر قدرت مانور جوان به سمت حق و باطل، تصریح کرد: جوان می‌تواند آن مقدار اوج یابد که در کنار انبیاء و اولیاء قرار گیرد و به تعبیر قران کریم "و مَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِکَ مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَ الصِّدِّیقِینَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحِینَ وَ حَسُنَ أُولئِکَ رَفِیقاً"و یا می‌تواند در اوج سقوط باشد.

وی تصریح کرد: هر انسانی در هر رشته‌ای که می‌خواهد به اوج برسد باید مربی و تشکیلات داشته باشد، لذا خداوند این عالَم را به‌عنوان مدرسه قرار داده و معلم این مدرسه خداوند و پس از آن انبیاء و امامان هستند.

کارشناس مذهبی اظهار کرد: در آیه ۵۵ سوره مائده خداوند مربیان را معرفی می‌کند و در آیه ۵۶ نتیجه تربیت مربیان را بیان می‌کند و می‌فرماید:" وَمَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ".

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، رشد و پیروزی را محصول تربیت در مدرسه الهی عنوان کرد و گفت: هر کس در این مدرسه تربیت شود، پیروز می‌شود و رشد می‌کند و خداوند در این عالم مربی است.

وی تأکید کرد: البته در این عالم دو مدرسه ایجاد شده، یک مدرسه برای صعود و یک مدرسه برای سقوط، هم چنان که خداوند می‌فرماید" الله ولی الذین امنوا یخرجهم من الظلمات الی النور و الذین کفروا اولیاوهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات اولیک اصحاب النار هم فیها خالدون ".

وی خاطرنشان کرد: مدرسه نور و مدرسه ظلمت و هر دو دارای تشکیلات، قانون، مرحله، تکلیف و آموزش هستند و اختیار ثبت نام در هر یک با انسان است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha