دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه آبپخش

حوزه/ امام جمعه آبپخش گفت: یکی از بی تدبیرهای دولت قبل نداشتن فکر اساسی برای آموزش و پرورش بود به گونه‌ای که بعضی مدارس هنوز معلم پرورشی ندارند و این بی تدبیر دولت قبل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام خداداد رضایی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آبپخش، اظهار داشت: انسان بعد از ازدواج آرزوی فرزند داشتن دارد و اگر از خداوند متعال درخواست فرزندی دارید، از خداوند متعال درخواست فرزند صالح و پاک داشته باشید.

امام جمعه آبپخش افزود: این درخواست اگر اجابت شد، پدر و مادر باید مراقب باشند و احساس مسئولیت کنند.

حجت الاسلام رضایی، با بیان اینکه احساس مسئولیت والدین و فرزندان دو طرفه است، ابراز کرد: فرزند هم حق گردن پدر و مادر دارد، حق فرزند بر پدر این است که اسم نیکو و ادب نیکو و قرآن به آنها آموزش بدهند و خود این نام نیکو در اعمال و رفتار انسان اثر خودش را می‌گذارد.

وی اظهار کرد: ادب فرزند بر عهده پدر و مادر است و باید خوب به این نکته توجه کنیم که فرزندان دارای ادب اجتماعی و ادب دینی شوند، هر چند که متاسفانه برخی از خانواده‌ها یا به فکر ادب دینی نیستند یا کم به فکر هستند و این مایه تأسف است.

امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: فرزندان ما در مدارس ادب دینی ضعیف دارند و این خطر بزرگی است و باید برای آن فکر اساسی شود.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: مدرسه در جایگاه خاص خودش مسئولیت دارد و در کنار خانواده است، بنابراین وظیفه داریم ادب دینی خود را انجام دهیم.

وی بیان کرد: از بی‌تدبیرهای دولت قبل نداشتن فکر اساسی برای آموزش و پرورش بود، به گونه‌ای که بعضی مدارس هنوز معلم پرورشی ندارند و این ناشی از بی‌تدبیر دولت قبل است.

امام جمعه آبپخش اظهار کرد: دانش‌آموزان و فرزندان سرمایه‌های شما هستند و صدقه جاریه است که برای انسان می‌ماند، این فرزندان هر کاری خیری کنند از ثواب کار خیر آنها به ما هم ثواب می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha