یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
درس اخلاق

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: انسان‌های بی پروا از انجام گناه و بیزار کردن مردم از دین ابائی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، درس اخلاق با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان امروز با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) و مدرسه تخصصی فاطمه معصومه (س) بندرعباس برگزار شد.

امام جمعه بندرعباس، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: طبق روایت امام علی(ع) در کتاب شریف غرر الحکم مبنی بر اینکه «قَصَمَ ظَهْرِی عَالِمٌ مُتَهَتِّکٌ وَ جَاهِلٌ مُتَنَسِّکٌ فَالْجَاهِلُ یَغُشُّ اَلنَّاسَ بِتَنَسُّکِهِ وَ اَلْعَالِمُ یُنَفِّرُهُمْ بِتَهَتُّکِهِ» دو گروه، عالم بی‌تقوا و جاهلی که عبادتش زیاد ولی بدون مغز است، پشت من را شکستند.

وی تصریح کرد: زمانی که عمل بدون معرفت باشد، عمل نیز بی‌ارزش می‌شود؛ عالمان بی‌پروا کسانی هستند که بدون تعهد به عبادات، از خدا پروایی ندارند و با عبادات، نماز، روزه، دیانت و تظاهر به بندگی، مردم را فریب می‌دهند. انسان‌های بی پروا از انجام گناه و بیزار کردن مردم از دین ابائی ندارند.

انسان‌های بی پروا از انجام گناه ابائی ندارند

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده خاطرنشان کرد: علم و دانش را برای عمل بیاموزید در غیر این صورت برای خود گوینده جز هلاکت ثمره‌ای نخواهد داشت و برای دیگران نور خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان توصیه به خواندن کتاب اصول کافی کرد و یادآور شد: خواندن کتب حدیثی نورانیت ایجاد می‌کند و سعی کنید از کتاب شریف اصول کافی روزانه یک حدیث مطالعه کنید.

انسان‌های بی پروا از انجام گناه ابائی ندارند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) نور هستند و طبق زیارت جامعه کبیره کلام آنها نیز نور است که به خواندن روزانه این احادیث سفارش می‌شود.

وی با استناد به روایت «اَلعِلمُ وَحشی»، بیان کرد: پای درس استاد بودن، مباحثه و تکرار مباحث درسی و حتی غیر درسی را جدی بگیرید که علم را راسخ می‌کند.

امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: به تحصیل، تهذیب و ورزش مورد تأکید مقام معظم رهبری توجه داشته باشید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha