یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اراک

حوزه/ استاد مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اراک گفت : انفاق در سیره حضرت زهرا (س) به خوبی به چشم می خورد و یکی از جلوه های اجتماعی سبک زندگی ایشان کمک به نیازمندان و دستگیری از فقرا بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، در نشست فاطمی که امروز با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک برگزار شد، خانم معصومه فتحعلیان از اساتید این مدرسه اظهار داشت: انفاق در سیره حضرت زهرا (س) به خوبی به چشم می‌خورد و یکی از جلوه‌های اجتماعی سبک زندگی ایشان کمک به نیازمندان و دستگیری از فقرا بوده است.

وی گفت: انفاق در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) به سه وجه بوده که هر کدام بر دیگری برتری دارد: ۱. صدقه ۲. مواسات ۳. ایثار و از خود گذشتگی.

فتحعلیان افزود: حضرت فاطمه (س) توجه ویژه‌ای به پرداخت صدقه به فقرا داشتند و هیچ مستمند و نیازمندی از در خانه ایشان دست خالی باز نمی‌گشت.

وی خاطرنشان کرد: مواسات به معنای تقسیم اموال با نیازمندان در اندازه کفاف است و ایثار که نمونه آن در سوره دهر به آن اشاره شده، سوره کوثر، سوره انسان، آیه تطهیر و آیه مودت همه در شأن حضرت فاطمه و همسر و فرزندانشان نازل شده و ایشان به عنوان اهل بیت رسول خدا خوانده شده‌اند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد : یکی دیگر از شاخصه‌های رفتار اجتماعی حضرت زهرا (س) مدارا با همسایه و همسایه‌داری است که نمونه آن را در دعای شبانه حضرت برای همسایگان شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) کلامی عفیفانه داشتند که منشأ آن از اندیشه والای ایشان بود لذا در حدیثی از ایشان داریم که اگر به روز قیامت و خدا ایمان دارید یا خوب صحبت کنید و یا سکوت کنید، همچنین ایشان در ادامه فرمودند: خداوند انسان‌های خیّر و بردبار و پاکدامن را دوست دارد و از افراد بد دهان و بخیل بیزار است.

فتحعلیان در پایان اضافه کرد: زبان انسان دریچه روح آدمی است و آنچه در افکار و روح انسان است را بر ملا می‌کند.

کمک به نیازمندان از جلوه‌های اجتماعی سبک زندگی حضرت زهرا (س) بوده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha