دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
معارف فاطمی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: حضرت زهرا(س) دریایی است که موجب پاک کنندگی از آلودگی اخلاقی و رفتاری و آلودگی اعتقادی می‌باشد و بالاترین آلودگی اعتقادی تاریخ، پس از شهادت پیامبر(ص) رخ داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونین فرهنگی مدارس علمیه شهرستان ساوه و غرق آباد نشست دانش افزایی معارف فاطمی با حضور حجت الاسلام سید رضا هاشمی گلپایگانی استاد حوزه علمیه قم و مدیران، اساتید، معاونین، کادر و طلاب مدارس علمیه در موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) ساوه امروز برگزار شد.

حجت الاسلام هاشمی گلپایگانی با اشاره به آیات مرتبط با حضرت زهرا (س) به آیه «مرج البحرین» پرداخت و اظهار داشت: از ویژگی های دریا طهارت و پاکی، عمق و کران ناشناخته، گوهرهای ناشناخته و پاک کنندگی است که حضرت زهرا(س) دریایی است که موجب پاک کنندگی از آلودگی اخلاقی، رفتاری و آلودگی اعتقادی می‌باشد و بالاترین آلودگی اعتقادی تاریخ، پس از رحلت پیامبر(ص) رخ داده است.

استاد حوزه علمیه قم در بررسی مقامات فاطمی، گفت: مقامات قابل رویت برای عموم و هم چنین مقامات مبتنی بر ایمان به خدا و رسول(ص) دو مقام حضرت زهرا(س) می‌باشد که حجب و حیا و همسرداری از مقامات قابل رویت ایشان برای عموم می‌باشد.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در دفاع از حق امیرالمومنین(ع) به یاد آوری واقعه غدیر، دفاع در خطابه مسجد، وصیت به دفن شبانه و رفتن به در خانه مهاجر و انصار و هشدار به وقوع اختلاف در امت پرداختند و تا روز شهادت خود به دفاع از امیر المومنین(ع) ادامه دادند.

حجت الاسلام هاشمی گلپایگانی، به دو مورد از هشدارهای ماندگار فاطمی اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) بارها به پیامدهای دنیوی و اخروی غصب خلافت هشدار داده‌اند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha