پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
احمد پناهیان

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که شهدا هیچگاه از عملشان جدا نمی‌شوند، گفت: اگر شهدا در زمان حیاتشان در قله جهاد و مبارزه بودند، بعد از شهادت نیز زائران پروانه‌وار حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام بوده، در قله جهاد و شهادت زندگی را ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ احمد پناهیان در مراسم یادواره ۱۸ شهید روضه فاطمیه قم و تشیع پیکر شهدا که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، شهدا را زائران و همنشینان اهل‌بیت علیهم‌السلام دانست و اظهار داشت: اولیاءالله از زمان شهادت تا زمان رجعت با ائمه اطهار علیهم‌السلام هم‌نشین می‌شوند.

شهدا زائران پروانه‌وار حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام

وی شهدای گمنام، خوشنام و پرآوازه را زائران پروانه‌وار دور حریم اهل‌بیت علیهم السلام دانست و خاطرنشان کرد: شهدا شاهدان و مطلعان وادی اهل بیت علیهم السلام هستند و بعد از شهادتشان «عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» هستند و دوره جدید و عالی زندگی را آغاز می‌کنند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که شهدا هیچگاه از عملشان جدا نمی شوند، یادآور شد: اگر شهدا در زمان حیاتشان در قله جهاد و مبارزه بودند، بعد از شهادت نیز در قله جهاد و شهادت زندگی را ادامه می‌دهند. در فراز «اَنْ یَجْعَلَنی مَعَکُمْ فِی الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ» زیارت عاشورا از خداوند متعال می‌خواهیم، هم در دنیا و هم در آخرت در معیت امام که شهدا با ایشان همراه هستند، زندگی کنیم.

هرجا جبهه حق شکل بگیرد شهدا حضور خواهند یافت

وی با اشاره به این که هرجا جبهه حق باشد شهدا نیز حضور دارند و با جبهه باطل مبارزه می‌کنند، اظهار داشت: همانطور که زندگی معنوی شهدا نسبت به سایرین بالاتر بود، بعد از شهادت نیز در تراز والاتری رشد می‌یابد؛ چرا که در این دنیا از علما و روحانیون استفاده می کردند و بعد از شهادت نیز در همنشینی با اهل بیت علیهم السلام و پای منبر سراسر نور رسول الله صلی الله علیه و آله تربیت می شوند؛ شهدا در این دنیا تحت تربیت پدر و مادر و الان مستقیما تحت تربیت اهل بیت علیهم السلام قرار دارند.

حجت‌الاسلام‌ پناهیان در ادامه ضمن تأکید بر بازشناسی سیره شهدا، بر اهمیت گفتگوی قلبی با شهدا تصریح نمود و با بیان این که امیرالمؤمنین علی علیه السلام مدل زندگی شهدا را بهترین زندگی دوستان خدا ذکر می کنند، خاطرنشان کرد: شهدا هادیان مسیر هدایت الهی هستند، باید نحوه زندگی را از شهدا فرا بگیریم.

دفاع مقدس همواره در گذر تاریخ وجود داشته است

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با بیان این که دفاع مقدس در گذر تاریخ بشر همواره زنده و پویا ادامه داشته است؛ غزه، جنین، اراضی ۴۸ و جبالیا را امروزی‌ترین عرصه دفاع مقدس توصیف کرد و اذعان داشت: خانواده شهدای غزه همچون خانواده شهدای انقلاب اسلامی، کوه ایمان، بصیرت، مقاومت و قدرت هستند. شهدای مقاومت اسلامی حماسه سازان و قربانیان دین خدا و در مسیر تشکیل حکومت جهانی بقیة الله الاعظم(عج) هستند.

حجت‌الاسلام‌ پناهیان به ایمان و صلابت وصف ناپذیر خانواده شهدای غزه اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان اسلام و انقلاب چون جرأت رویارویی مستقیم با ایران مقتدر را نداشتند، جبهه مقاومت را نشانه گرفتند و زمانی هم که دیدند زورشان به رزمندگان جبهه مقاومت نمی رسد، به زنان و کودکان مظلوم هجوم برده، ایشان را به شهادت رساندند.

جلسه‌ای اهل بیتی است که رضایت اهل بیت(ع) در آن جریان داشته باشد

وی در ادامه ضمن انتقاد از سکوت برخی افراد نسبت به کشتار کودکان مظلوم فلسطین، با تأکید بر این که جلسه اهل بیت علیهم السلام حتما باید مورد رضایت خود اهل بیت علیهم السلام نیز باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه هستند جلساتی به دور سیره ائمه اطهار علیهم اسلام حاضر نیستند برای حمایت از حق در مقابل باطل وارد میدان شوند و مقصد واقعی روضه‌خوان و منبری را در نظر بگیرید.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که شهدا روضه داران واقعی فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند، تصریح کرد: پاسداشت شهدا که روضه داران واقعی صدیقه طاهره سلام الله علیها هستند، تجدید عهد و پیمان با زهرای مرضیه سلام الله علیها است.

حضرت زهرا سلام الله علیها از چه گروهی متنفر هستند

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به فرازهایی از احادیث فاطمه زهرا سلام الله علیها و ابراز تنفر ایشان از مدل زندگی دنیازدگان، خاطرنشان کرد: همچون دوران رسول الله صلی الله علیه و آله، امروز هم کسانی هستند که روزی در رکاب دین با جد و جهد شمشیر می زدند و امروز شمشیرهایشان شکسته به انقلابی های سرد و سست تبدیل شده اند؛ اینان دیروز رضای حق، رضای ولی حق و حکم خدا را مهم می دانستند و امروز چیز دیگری برایشان اهمیت پیدا کرده است؛ حضرت زهرا سلام الله علیها از سبک زندگی این طایفه متنفر هستند.

حجت‌الاسلام‌ پناهیان در تبیین انحراف امت بعد از رسول الله صلی الله علیه و آله در نگاه صدیقه طاهره سلام الله علیها، گفت: تنها عاملی که باعث شد تا امت اسلام دیگران را به علی علیه السلام ترجیح دهد؛ ادامه مسیر انقلابی و جهادی رسول الله صلی الله علیه و آله در سایه سار شمشیر با صلابت علی و جهاد و مبارزه در راه دین خدا بود؛ چرا که اگر کار دست علی علیه السلام باشد، همه در اردوگاه جهاد خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha