دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه تخصصی ریحانة الرسول(س) جویبار گفت: سرسپردگی به حق و استقامت و پایداری در جریانِ حق طلبی، مهمترین رمز انقلاب فاطمی برای نجات اسلام بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، ام‌فروه بازیانی معاون پژوهش مدرسه علمیه تخصصی ریحانة الرسول(سلام‌الله‌علیها) جویبار با حضور در مراسم فاطمیه در جمع طلاب این مدرسه، به بیان فضائل و معارف حضرت صدیقه طاهره(سلام‌الله‌علیها) پرداخت و اظهار کرد: نگاه خاصِ حضرت رسول خدا (سلام الله علیه) به حضرت زهرا (سلام الله علیها)، نشان از فضیلت و معرفتی والا و بلند مرتبه در وجود حضرت دارد که حتی انبیا الهی نیز به آن اقرار داشتند.

بازیانی در ادامه با اشاره به آیات ۱۱۳ و ۱۱۴ سوره آل عمران به بیان ویژگی‌های امت قائم پرداخت و گفت: طبق آموزه‌ها و معارف قرآنی مقاوم بودن در مسیرِحق، اصل و مبنا است که ما این ویژگی و سفارش خداوند در قرآن را در سیره زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) شاهد هستیم.

وی افزود: سرسپردگی به حق، استقامت و پایداری در جریان حق طلبی، مهم‌ترین رمز انقلاب فاطمی برای نجات اسلام بود که حضرت در این مسیر لحظه‌ای از مبارزه از پای ننشستند.

معاون پژوهش به بیان ویژگی‌های دیگر از امت قائم پرداخت و اظهار کرد: اهل قرآن بودن و به دنبال آن تفکر و تدبر در آن و در نهایت عمل به آموزه‌های قرآن، شاخصه‌ی جدا نشدنیِ افراد مقاوم در راه حق است؛ در کنار انس با قرآن، اعتقاد قلبی به آن و تا پای جان، ماندن در راهِ هدف و عقیده، از دیگر ویژگی‌های امت قائم است.

بازیانی همچنین با بیان مصادیقی از مفاهیم ذکر شده با توجه به سیره سیاسی حضرت زهرا (سلام الله علیها) اظهار کرد: پیام زیبا و کاربردی قیام حضرت جان دادن در راهِ امر به معروف و نهی از منکر بود، اگرچه دختر رسول خدا باشد.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha