یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ورزشکاری که عاشق اهل‌بیت (ع) و اسلام است و به معنویات اهمیت می‌دهد؛ مانند پوریای ولی ماندگار می‌شود، گفت: ورزشکاری که ارزش‌های دینی و ملی را رعایت می‌کند دیگر حاضر نیست مقابل ورزشکاری که نماینده یک رژیم غاصب و جنایت‌کار است بایستد و به او رسمیت بدهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار روح‌الله کاظمی، کوهنورد قهرمان قمی که امروز با حضور ابراهیم سانی‌خانی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد اظهار کرد: بعد از ۴۵ سال که از عمر انقلاب می‌گذرد برخی افراد نسبت به امکانات و فرصت‌هایی که انقلاب در اختیار آنها گذاشته تا رشد کنند شکرگزار هستند؛ ولی برخی افراد هم ناشکری می‌کنند و اینها را نمی‌بینند.

وی با بیان اینکه ادامه‌دادن یک روند از شروع آن مشکل‌تر است، گفت: باقی‌ماندن در بالاترین جایگاه چه در ورزش و چه در مسائل سیاسی و اجتماعی با حفظ ارزش‌ها کار دشواری است و افراد بسیاری با رسیدن به یک جایگاه، مقام و رتبه تغییر رفتار می‌دهند و به‌اصطلاح خود را گم می‌کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت بردن نام اهل‌بیت(ع) در بالاترین سطح از موفقیت یک ورزشکار را کاری ارزشمند دانست و افزود: ورزشکاری که عاشق اهل‌بیت (ع) و اسلام است و به معنویات اهمیت می‌دهد در نهایت شخصیتی مانند پوریای ولی پیدا می‌کند و ماندگار می‌شود.

وی ادامه داد: ورزشکاری که ارزش‌های دینی و ملی را رعایت می‌کند دیگر حاضر نیست مقابل ورزشکاری که نماینده یک رژیم غاصب و جنایت‌کار است بایستد و به او رسمیت بدهد.

همراه داشتن تصویر حاج قاسم در فتح قله اورست موجب افتخارم است

در ابتدای این دیدار نیز ابراهیم سانی‌خانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه کوهنوردی یک ورزش همه‌پسند ولی پرهزینه و سخت است، گفت: روح‌الله کاظمی از ورزشکاران انقلابی و تحصیل‌کرده استان قم است که به شغل وکالت مشغول است.

وی افزود: این کوهنورد قمی با هزینه شخصی خود قله اورست به‌عنوان مرتفع‌ترین قله جهان و قله لوتسه به‌عنوان چهارمین قله مرتفع جهان که هر دو بیش از ۸ هزار متر ارتفاع دارند را در ۲۴ ساعت فتح کرد و پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر فراز آنها به اهتزاز در آورد، سرود ملی کشور را پخش کرد و عکس شهید سلیمانی را بالای دست گرفت.

همچنین روح‌الله کاظمی کوهنورد قمی در این دیدار با بیان اینکه قهرمان‌های اصلی ما شهدا هستند و همه ما مدیون شهدا هستیم، گفت: من خود را سرباز این نظام و انقلاب می‌دانم و کاری که انجام دادم در مقابل کاری که شهدا انجام داده‌اند هیچ است.

وی با انتقاد از ورزشکارانی که با هزینه جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند و وقتی به موفقیت می‌رسند به پرچم و سرود ملی بی‌اعتنایی می‌کنند، گفت: من با توکل به خدا و انگیزه‌ای که از مکتب حاج‌قاسم و شهدای گران‌قدر گرفتم موفق شدم در قله اورست سرود ملی کشورمان را پخش کنم، پرچم کشورمان را به اهتزاز در آورم و عکس شهید سلیمانی را بالای دست گرفتم و واقعاً به این کار افتخار می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha