یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
Bavi

حوزه / عاطفه باوی طلبه مدرسه علمیه الزهرا (س) گناوه تنها نماینده استان بوشهر است که به دوره تربیت مبلّغ حفظ قرآن کریم در قم راه یافت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عاطفه باوی طلبه مدرسه علمیه الزهرا (س) گناوه تنها نماینده استان بوشهر است که به دوره تربیت مبلغ حفظ قرآن کریم در قم راه یافت.

این دوره که به همت معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران قم برگزار شد، حافظان سراسر کشور در این دوره‌ها به صورت آنلاین و حضوری شرکت کردند، ابتدا در مرحله استانی و پس از آزمون و رقابت، منتخبین به مرحله کشوری که در قم برگزار شد، راه یافتند.

وی در مصاحبه با خبرگزاری حوزه در این خصوص، اظهار داشت: دوره، دوره تربیت مبلغ حفظ قرآن بود و حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر حافظ قرآن کریم از سراسر کشور در آن ثبت نام کردند، کلاس آموزشی آنلاین به مدت ۳۰ ساعت را گذراندیم و قبل از آن هر نفر به مدت پنج دقیقه سخنرانی خود را در قالب کلیپ ارسال می‌کرد و برگزیدگان آن وارد دوره مجازی شدند.

طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه ادامه داد: بعد از دوره آموزش مجازی، به‌صورت تصویری در اسکای روم دوره برگزار شد و بعد از امتحان و مصاحبه، کسانی که قبول شدند به مرحله حضوری راه یافتند.

باوی خاطرنشان کرد: استان بوشهر ۲ نفر برگزیده داشت که سهمیه استان تنها یک نفر بود که براساس گزینش و ضوابط، در آخر یک نفر به مرحله کشوری راه یافت و به برکت قرآن بنده قبول شدم و به دوره کشوری که ۱۵، ۱۶، ۱۷ آذر در مدرسه کریمه اهل بیت از ۷ صبح تا ۷ شب بود رفتیم.

وی با بیان اینکه دوره عملی بسیار فشرده با اساتید خبره برگزار شد، عنوان کرد: تقریبا از کل دوره در سراسر کشور فقط ۵۰ نفر پذیرفته شدند و هدف، تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی خصوصا حفظ قرآن بود.

طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) تأکید کرد: دوره بسیار با کیفیتی از نظر چگونگی حفظ و چگونگی تبلیغ و فن بیان بود.

وی تأکید کرد: باید بتوانیم حفظ قرآن را ترویج دهیم و در جهت دغدغه‌ای که حضرت آقا فرمودند که باید ده میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، طلاب لازم است به صورت پژوهشی در این عرصه وارد شوند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha