دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ش

حوزه / حجت الاسلام قاسمی عملیات طوفان الاقصی را سبب تشدید آمریکا زدایی در منطقه غرب آسیا دانست و گفت: سلطه آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و اروپایی‌ها در منطقه روز به روز درحال کمتر شدن است و این نشانگر افول این قدرت‌های استعماری و استکباری در منطقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی درخطبه‌های این هفته بخش کویرات ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: ابوذر غفاری یکی از صحابی با وفای پیامبر اسلام از محضر ایشان درخواست موعظه کرد که پیامبر گرامی اسلام فرمودند، تو را به تقوای الهی سفارش می‌کنم که سرچشمه همه خوبی‌هاست.

امام جمعه ابوزید آباد افزود: ۲۷ آذر، یادآور شهادت مظلومانه فرزند برومند این آب و خاک، شهید آیت اللّه محمد مفتح است که به دلیل تلاش‌هایش برای وحدت دو نهاد حوزه و دانشگاه، این روز، «روز وحدت حوزه و دانشگاه» نامیده شده است.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به حوادث تلخ این روزهای دنیای اسلام پیرامون فلسطین مظلوم و غزه قهرمان، گفت: خوشبختانه علی رغم خواست استکبار جهانی و رژیم کودک‌کش صهیونیستی، مقاومت حماس و مردم فلسطین در این مدت، تحولات بسیاری را در منطقه و جهان ایجاد کرده که سبب شکل گیری جغرافیای سیاسی جدیدی در منطقه غرب آسیا شد.

امام جمعه بخش کویرات تصریح کرد: جغرافیای سیاسی منطقه به نفع جهان اسلام، ایران اسلامی و جریان مقاومت اسلامی در حال دگرگونی است و طوفان الاقصی نشان داد که دیگر قدرت و معادلات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه تاثیرگذار نیستند.

حجت الاسلام قاسمی، عملیات طوفان الاقصی را سبب تشدید آمریکا زدایی در منطقه غرب آسیا دانست و ابراز کرد: سلطه آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و اروپایی‌ها در منطقه روز به روز درحال کمتر شدن است و این نشانگر افول این قدرت‌های استعماری و استکباری در منطقه است.

امام جمعه بخش کویرات یادآور شد: عملیات طوفان الاقصی نشان داد که مسئله فلسطین بعد از ۷۵ سال اشغالگری توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی، هنوز مسئله اول جهان اسلام است، چرا که مسئله فلسطین زنده بوده و مردم آن در جغرافیای سیاسی جدید نقش مهم و بی‌بدیلی را خواهند داشت.

وی اظهار کرد گروه‌های حماس و جهاد اسلامی نشان دادند که جریان مقاومت به‌دنبال آزادی مردم فلسطین از یوغ استکبار و سلطه‌گری رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی سبب شد تا بیداری اسلامی به‌صورت جهانی در اقصی نقاط دنیا به‌وجود آید، تصریح کرد: اگر روزی در فتنه ۱۳۸۸ «شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» می‌دادند، اما امروز نه تنها در سراسر ایران بلکه در سراسر جهان شعار حمایت از فلسطین و لبنان سر می‌دهند و اعلام می‌کنند فلسطین پیروز است و اسرائیل نابود است.

حجت الاسلام قاسمی، ضمن قدردانی از امت اسلامی ایران به خاطر حضور در مجالس باشکوه فاطمیه و حضور در تشییع پیکر شهیدان گمنام، یادآور شد: این شهدای والا مقام همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) وارد کشور شدند، شهدایی که در دوران دفاع مقدس به تأسی از حضرت زهرا(س) و ائمه معصومین(ع) وارد نبرد با دشمن شدند.

امام جمعه بخش کویرات، با بیان اینکه ملت ایران خود را مدیون خون شهدا می‌دانند، گفت: شهدای گمنام در حقیقت ستارگان درخشان کشور ما هستند و لذا وظیفه خود می‌دانیم که با عظمت از آنها یادی کنیم و انتظارات آن‌ها را که دفاع از حق، عدل، دین، ناموس، غیرت، حجاب، عفاف، دین‌مداری و ولایتمداری است با قدرت و قوت ادامه دهیم و اجازه ندهیم یاد آنها فراموش شود، چرا که به فرموده مقام معظم رهبری ملت ایران هویت خود را هیچگاه فراموش نخواهد کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha