دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بی

حوزه / حجت الاسلام کتابچی گفت نام سازمان ملل به سازمان دولت‌های مستکبر تغییر داده شود که متعلق به ملل و ملت‌ها نیست، بلکه ساز و کارهای آن در اختیار دولت‌های جنایت کار و برای حمایت از جنایت‌های مورد نظر غرب و آمریکاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر که در مصلای این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: امسال نیز همانند سال‌های قبل برنامه مفصل عزاداری در فاطمیه قمصر برپاست.

امام جمعه قمصر، ضمن قدردانی از برگزار کنندگان مراسم عزاداری حضرت زهرا (س)، یادآور شد: ضرورت دارد سایر مساجد قمصر هم برنامه‌های غیر همزمان داشته باشند و چراغ مجلس عزای فاطمیه در همه مساجد و محله‌ها روشن باشد.

حجت الاسلام کتابچی با بیان اینکه از زندگی حضرت زهرا(س) درس‌های مختلفی می‌گیریم، ولی بزرگترین این درس‌ها ایستادگی بر حق است، یادآور شد: حضرت زهرا(س) به تنهایی با ایستادن در مقابل ظلم و دفاع از حق، پیروز شدند.

امام جمعه قمصر تصریح کرد: دشمنان ولایت بدنبال این بودند که نور حق را خاموش کنند و دیگر کسی علی بن ابیطالب(ع) را به‌عنوان امیر مومنان نشناسد، اما حضرت زهرا(س) وقتی دیدند هیچ کسی کاری نمی‌کند، پشت درب خانه آمدند و با فدا کردن طفل شش ماهه در رحم از حق دفاع کردند.

حجت الاسلام کتابچی، با بیان اینکه حضرت زهرا(س)، وقتی همه ساکت شدند و کسی حرف حق را نزد، به مسجد آمدند و خطبه‌ای خواندند که دشمنانشان را رسوا کردند، ابراز کرد: آن حضرت وقتی دید مردم شهرها از حق بی خبرند به بیت الاحزان آمدند و با گریه‌های خود اعتراضش را به گوش مردم سایر شهرها رساندند.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) وقتی دیدند مهاجر و انصار خود را به خواب زده‌اند، شبانه همراه امیرالمومنین درب خانه‌های آنها رفتند و حجت را بر آنها تمام کردند و برای اینکه اعتراض خود نسبت به غصب ولایت را به گوش همه تاریخ برسانند، آخرین دفاع را از امامش کردند.

امام جمعه قمصر به سکوت مجامع بین المللی در برابر ظلم اسرائیل غاصب نسبت به مردم مظلوم غزه اشاره کرد و یادآور شد: ننگ بر سازمان‌های بین المللی حقوق بشر و شورای امنیت که توانایی دفاع از این همه زن و کودک آغشته به خون را ندارد.

حجت الاسلام کتابچی، خاطرنشان کرد: نام سازمان ملل به سازمان دولت‌های مستکبر تغییر داده شود که متعلق به ملل و ملت‌ها نیست، بلکه ساز و کارهای آن در اختیار دولت‌های جنایت کار و برای حمایت از جنایت‌های مورد نظر غرب و آمریکاست.

وی یادآور شد: متاسفیم که در دنیای امروز تمام اعتبار آمریکا و غرب برای جنایت در فلسطین هزینه شد، اما قطعا پیروزی نهایی برای مجاهدان در راه حق است و ظلم ریشه کن و نابود خواهد شد.

امام جمعه قمصر ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهید مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه یادآور شد: یکی از برکات انقلاب وحدت حوزه و دانشگاه برای از بین رفتن بسیاری از اختلافات بین اقوام، شهرها و روستاها و قشرهای مختلف بود و با وحدت باید در کنار هم مسائل دنیا و آخرت مردم نیز حل شود.

حجت الاسلام کتابچی، با اشاره به مراسم شب یلدا و اینکه صله رحم از برکات این شب می‌باشد، اظهار کرد: چه خوب است بزرگان فامیل تلاش کنند در این مناسبت‌ها کسانی که با هم اختلاف دارند و قهر هستند را دور هم جمع کنند و از این فرصت برای از بین بردن کدورت‌ها و اختلافات استفاده کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha