چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
نماز جمعه

حوزه/ امام جمعه موقت کاکی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه گفتمان اصیل انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید اکبر سادات امام جمعه موقت کاکی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: برای الگوبرداری بهتر از سبک زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها لازم است در سیره عملی و معرفتی حضرت مطالعه شود.

وی بیان داشت: لحظه لحظه زندگانی اهل بیت علیهم السلام برای ما درس است. یکی از مواقعی که باید آن را غنیمت بشماریم ملاقات های معصومین علیهم‌السلام با یکدیگر است که حقیقتا سرچشمه برکات و معارف ناب الهی است.

امام جمعه موقت کاکی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه گفتمان اصیل انقلاب اسلامی است و در منظومه فکری امامین انقلاب ظرفیت بی‌بدیلی است که هرچه بیشتر مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، زودتر و قدرتمندانه‌تر به آرمان‌های الهی خود خواهد رسید. چراکه مهم‌ترین عامل وحدت حوزه و دانشگاه، همان رویکرد توحیدی نظام اسلامی است.

حجت الاسلام سادات گفت: انقلاب اسلامی ایران، دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام و مرتکب افراط‌ها و چپ‌روی‌ها که مایه ننگ بسیاری از قیام‌ها و جنبش‌هاست نشده است. در هیچ معرکه‌ای حتی با آمریکا و صدام، گلوله اول را شلیک نکرده و در همه موارد پس از حمله دشمن از خود دفاع کرده. این انقلاب از آغاز تا امروز نه بی‌رحم و خون‌ریز بوده و نه منفعل و مردد.

وی در ادامه از نقش آفرینی پژوهشگران و پژوهش سرای دکتر حسابی منطقه کاکی تشکر کرد و افزود: پژوهش به‌عنوان فرایند رسیدن به راه‌حل‌های قابل اطمینان از طریق گردآوری، تحلیل و تفسیر داده‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده و نظام‌مند- از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه‌ی یک نهاد و سازمان است.

حجت الاسلام سادات گفت: در سطح کلان نیز قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است و بر این اساس فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود. موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به پیشرفت به‌نحوی به گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد به همین جهت امام خامنه‌ای می‌فرمایند: "کشور ما بدون حرکت در جاده گسترش دانش و گسترش پژوهش، امکان ندارد بتواند به نقطه مطلوب خودش دست پیدا بکند؛ مخصوص کشور ما هم نیست. کلید، دانش و پژوهش است".

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha