یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه خرمدره گفت: اگر چه اقدامات نهادهای مختلف در کشف این فساد ستودنی است اما انتظار می‌رود برخورد جدی با مسببان آن در سریع‌ترین زمان صورت گرفته و ضمن مجازات جدی و اطلاع‌رسانی به مردم، سرمایه‌های مردم به خزانه بازگردانده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره با بیان اینکه مبارزه با فساد یک اصل مهم ساختاری بوده و در عین حال نباید بهانه‌ای برای تحت‌الشعاع قرار دادن خدمات کلان نظام اسلامی باشد، گفت: فساد در هر سطح محکوم بوده و اطلاعیه سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اعلام فساد بزرگ در حوزه چای، نشان از سیستمی نبودن فساد دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر چه اقدامات نهادهای مختلف در کشف این فساد ستودنی است اما انتظار می‌رود برخورد جدی با مسببان آن در سریع‌ترین زمان صورت گرفته و ضمن مجازات جدی و اطلاع‌رسانی به مردم، سرمایه‌های مردم به خزانه بازگردانده شود، افزود: البته دولت در سال گذشته مدیران متخلف را برکنار و پرونده را به قوه قضائیه ارجاع داده است اما انتظار از دولت انقلابی بیش از این‌ها بوده و باید جدیت در پیگیری و اطلاع‌رسانی به مردم در همان زمان انجام می‌شد.

خطیب جمعه خرمدره با بیان اینکه با تجدید نظر در نظام اقتصادی، زمینه‌های فساد به شدت کاهش یابد، ادامه داد: حیف و میل قریب به چهار میلیارد دلار از سرمایه‌های مردم آن هم در شرایط تحریمی حاضر و البته ضربات جبران‌ناپذیر به سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی، جنایتی است بزرگ و نابخشودنی که نیاز به برخورد جدی و تأثیرگذار دارد.

حجت الاسلام زاهدی‌پور در ادامه با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به روسیه، با بیان اینکه دشمنی با آمریکا صرف‌نظر از برخی تفاوت‌ها از ویژگی‌های مشترک ایران و روسیه بوده و عامل گسترش ارتباط بین دو کشور است، خاطرنشان کرد: امروز روسیه و ایران در معرض تحریم‌های جمعی غرب قرار داشته و همین مسئله هم جبهه تحریم را تضعیف کرده و هم در نقطه مقابل اتحاد بین کشورهای تحریم شده را ایجاد و موجب تسهیل در دور زدن تحریم‌ها شده است.

وی با تاکید بر اینکه امضای سند مشترک بین ایران و روسیه برای دور زدن تحریم‌ها دلیل گویای این ادعا است، افزود: علاوه بر همکاری‌های مهم اقتصادی ایران و روسیه، زمینه‌هایی را برای نقش‌آفرینی احتمالی روسیه در جنگ غزه ایجاد کرده که باز نشان از شریک بودن این کشور برای ایران دارد. اگر چه منطقه نقش‌آفرینی روسیه با ما بسیار متفاوت است و از این جهت است که ما روسیه را نه یک متحد استراتژیک، بلکه شریک خود می‌دانیم.

امام جمعه خرمدره همچنین اقدام کم‌سابقه «گوترش» در تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل با استفاده از اختیارات خاص خود مبتنی بر ماده ۹۹ منشور سازمان ملل را قابل قدردانی دانست و گفت: البته وتوی قطعنامه طرح شده مبنی بر آتش‌بس در سرزمین‌های اشغالی نشان داد که قانون جنگل در سازمان ملل حاکم بوده و تجدید نظر ساختاری در سازمان ملل لازم است.

وی با اشاره به اظهارات رئیس قوه قضائیه مبنی بر جذب ۱۰ هزار نیروی جدید در شوراهای حل اختلاف، اظهار کرد: قوه قضائیه باید ماهیت شوراهای حل اختلاف را حفظ کند. وارد کردن شوراهای حل اختلاف حتی در مراحل اولیه فرآیند قضاوت به دلیل نداشتن توانایی لازم و طی نکردن فرآیندهای جذب قضات در مورد آنان، حاکمیت عدالت و خدمات قوه قضائیه را زیر سوال می‌برد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha