شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
.

حوزه/ حجت الاسلام رادمرد گفت: در مذمت فساد در هر زمانی که رخ دهد شکی نیست و فساد- کم یا زیاد- در شأن نظام اسلامی نیست و تبعات منفی آن که کاهش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نظام خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز حجت الاسلام رادمرد امام جمعه ماهدشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: یکشنبه ۲۶ آذرماه مصادف با ۳ جمادی الثانی سالروز شهادت دخت نبی مکرم حضرت فاطمه زهرا (س) است، ان‌شاءالله در این روز میهمان شهید عزیز مدافع حرم هستیم که در جریان بمباران‌های رژیم صهیونیستی در سوریه به شهادت رسیده و در روز شهادت در ماهدشت تشییع و تدفین خواهند شد که از همه امت حزب الله دعوت می‌کنیم تا در این برنامه شرکت کنند.

حجت الاسلام رادمرد با اشاره به سیاست‌ خباثت گونه دولتمردان آمریکایی، خاطرنشان کرد: در پی نامه دبیرکل سازمان ملل صبح جمعه نشست شورای امنیت درباره وضعیت غزه برگزار شد و کشورهای مختلف نظر خود را بیان کردند، اما آمریکا، یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت که تا شب قبل از برگزاری نشست، سفیرش از اظهارنظر صریح درباره اقدام دبیرکل سازمان ملل خودداری کرده بود در این نشست به صراحت اعلام کرد که با قطعنامه پیشنهادی آتش بس فوری در غزه مخالف است.

وی افزود: اقدام گوترش دبیرکل سازمان ملل در زمینه استفاده از ماده ۹۹ منشور سازمان ملل برای تشکیل نشست فوری شورای امنیت با توجه به وخامت بی‌سابقه اوضاع نوار غزه در پی حملات بی‌وقفه و مکرر هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه این منطقه صورت گرفت.

وی تصریح کرد: وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکای جهانخوار، حاوی پیام‌ها و نکاتی است، از جمله ناکارآمدی و بی‌مصرفی نهادهای بین‌المللی، به بیان دیگر مجموعه‌هایی هستند برای پیشبرد اهداف استکبار و غیر این هم چیزی نیست، وتوی آمریکا چراغ سبز برای جنایات بیشتر است و این وتو تأکیدی بر بن‌بست راهبردی صهیونیستها است، یعنی صهیونیست‌ها در میدان دیگر نمی‌توانند کاری بکنند و حمایت جهانی را هم نتوانستند جلب کنند.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به انتشار خبر فساد بزرگ اخیر، یادآور شد: خبر فسادی بزرگ در هفته گذشته، جامعه را تحت تأثیر خود قرار داد، مبلغ هنگفت بیش از ۳ میلیارد دلار هر ذهنی را معطوف به‌خود می‌کند که مگر نیاز کشور در حوزه چای چقدر است که تنها سهم یک شرکت این میزان تخصیص ارز باشد، البته در مذمت فساد در هر زمانی که رخ دهد شکی نیست و فساد، کم یا زیاد، در شأن نظام اسلامی نیست و تبعات منفی آن کاهش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نظام خواهد بود.

وی اظهار کرد: تشدید جنجال‌های جناحی و سیاسی نه تنها مشکل را نمی‌کاهد بلکه مردم را ناراحت‌تر خواهد کرد، هم‌چنین این عرصه، میدان سبقت در خبررسانی این دستگاه و آن دستگاه نیست، عرصه هم‌افزایی و همراهی قاطعانه و همدلانه برای برخورد محکم و عادلانه است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha