یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان گفت: مردم بایستی نتیجه برخورد با مفسدین اقتصادی را بدانند، چرا که اگر صرف اطلاع باشد اعتماد مردم کم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر کنگان با گرامیداشت هفته تحقیق و پژوهش و تقدیر از تلاش‌های دکتر جعفری رییس مرکز علم و فن آوری شهرستان کنگان، اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان در شهرستان کنگان توانستند قطعاتی برای صنعت تولید کنند که به لحاظ ارزی کمک شایانی به صنعت داشته است.

امام جمعه کنگان با اشاره به موفقیت‌های کشور در حوزه تحقیق و پژوهش، دانش و پژوهش را کلید پیشرفت کشور ذکر کرد و افزود: به برکت نظام دینی و پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه‌های علمی، جمهوری اسلامی در تولید علم رتبه ۱۵ جهان، فناوری نانو رتبه چهارم، جزو ۱۰ کشور اول جهان در حوزه سلول‌های بنیادین، جزو کشورهای عضو باشگاه هسته‌ای دنیا و از کشورهای پیشرو در علوم هوا فضا و دارنده رتبه اول در بین کشورهای اسلامی است.

حجت الاسلام محمودی با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، به بیان برخی فضایل و مناقب آن حضرت پرداخت و گفت: محبت نسبت به ایشان سبب نجات انسان می‌شود.

وی با تأکید بر عاشورایی برگزار کردن مراسم ایام شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت زهرا(س) فرمودند، اگر به اوامر ما عمل کنیدو  از نواهی ما پرهیز کنید، شیعه ما هستید.

حجت الاسلام محمودی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام آیت الله مفتح و هفته حوزه و دانشگاه، یادآور شد: شهید مفتح الگوی پیوند حوزه و دانشگاه است و آثار ارزشمند وی با برکت و مورد استفاده است.

امام جمعه کنگان با اشاره به سالروز تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر، اظهار کرد: احیاء مسجد آل رسول، ارتباط قوی با علمای اهل سنت و تشکیل ستادی برای حمایت از سیل زدگان ایرانشهری در دوران تبعید از جمله اقدامات ایشان بود و امروز همه بایستی در حوزه مرمت و بازسازی و احداث مساجد در شهر و روستا از جمله در شهر کنگان به‌ویژه محله‌های فاقد مسجد اهتمام ورزند.

امام جمعه کنگان به پرونده فساد بزرگ اقتصادی در کشور اشاره کرد و با تأکید بر اینکه مبارزه با مفسدین اقتصادی بایستی منجر به برخورد قاطع با آنان شود، خاطرنشان کرد: مردم بایستی نتیجه برخورد با مفسدین اقتصادی را بدانند، چرا که اگر صرف اطلاع باشد اعتماد مردم کم می‌شود.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به وتوی قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل توسط آمریکای جنایتکار، اظهار کرد: پیام این اقدام ننگین ناکارآمدی و بی‌مصرفی نهادهای بین المللی و چراغ سبز به رژیم اشغالگر قدس برای ادامه جنایات در سرزمین‌های اشغالی است که البته این اقدام موجب خروش مردم نیویورک علیه دولت آمریکا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha