پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
افروغ

حوزه/ مدیر کل ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به برگزاری برنامه بزرگداشت شهید حجت الاسلام گنجی گفت: این برنامه همزمان با هفته وحدت حوزه و دانشگاه در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهینی برازجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، رحیم افروغ مدیر کل ارشاد اسلامی استان بوشهر امشب در نشست خبری، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، با بیان اینکه شهید حجت الاسلام گنجی یکی از نمونه‌های وحدت حوزه و دانشگاه می‌باشد، اظهار داشت: شهید گنجی از شخصیت‌هایی است که به لحاظ کاری نماد وحدت حوزه و دانشگاه بوده و می‌تواند یک افق در نگاه حضرت امام خمینی(ره) در جامعه باشند.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: شهید حجت الاسلام صادق گنجی نه تنها در سطح استان و ایران، بلکه قابلیت فراملی دارد و جریانی که در مواجهه با شهید صادق گنجی قرار می‌گیرد، یک جریان متحجر است.

وی ابراز کرد: شهید صادق گنجی را می‌توان اولین شهید در نظر داشت که در مقابل جریان تکفیری مبارزه کرد و به شهادت رسید و لازم است اصحاب رسانه این شهید گرانقدر را با این موضوع مطرح کنند.

افروغ یادآور شد: زمانی که کشور دارای مسائل مختلف از قبیل جنگ مشکلات اقتصادی بود، شهید صادق گنجی به افق بلند صدور انقلاب اسلامی پرداخت و به نقطه‌ای از جهان اسلام که تحت تهاجم جریان تکفیر قرار گرفته می‌رود و آنجا مبارزه نرم خودش را شروع می‌کند و چون این مبارزه نرم موفقیت آمیز بود جهان استکبار نتوانست تحمل کند و در نهایت او را ترور و به شهادت رساند.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان بوشهر، اظهار کرد: در شهرستان‌های مختلف چنین بزرگمردانی داریم، امثال شیخ ابوتراب عاشوری، رئیس علی دلواری، شهید نادر مهدوی، شهید محمد حسن ابراهیمی، شهید سمنبر عالی‌پور که هر کدام افرادی هستند که می‌شود آنها را در رأس یک قله تولید محتوایی فرهنگی هنری قرار داد.

وی بیان کرد: برنامه بزرگداشت شهید حجت الاسلام صادق گنجی صرفا یک برنامه ساده نخواهد بود بلکه برای این برنامه به اشکال مختلف ورود کرده و گسترش خواهیم داد که محتوای فاخر تولید کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید حتماً رسانه‌ای برای آن ایجاد کنیم، تصریح کرد: دست همه رسانه‌ها را به گرمی می‌فشاریم که بتوانیم این مفاخر و این ارزش‌های بزرگ را از جغرافیای شهرستان و استانی خودمان بیرون ببریم و در سطح کشور معرفی نماییم.

افروغ با اشاره به جزئیات برگزار برنامه بزرگداشت شهید گنجی، گفت: این برنامه روز ۲۷ آذر ساعت ۱۹ در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهینی برازجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر اسماعیلی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha