یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه اصفهان

امام جمعه اصفهان گفت: با همه نقایصی که وجود دارد، اما در دنیا حکومتی به جز این حکومت، نزدیک تر به نظر پیامبر اکرم(ص) نیست و باید این حکومت را نگه داریم و پای صندوق های رأی بیاییم.   

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در مراسم ایام فاطمیه در حسینیه امیرالمؤمنین با اشاره به روایتی از حضرت زهرا سلام الله علیها و علاقه حضرت به سه امر از دنیا اظهار داشت: حضرت در این روایت می فرماید من از دنیا تلاوت کتاب خدا، نگاه به چهره رسول خدا(ص) و انفاق در راه خدا را دوست دارم.

وی افزود: اولین موردی که حضرت فرموده اند دوست می دارند، تلاوت قرآن است، یعنی آنچه که ائمه اطهار(ع) به آن علاقه داشتند و خداوند به رسول اکرم(ص) دستور داده است " قُمِ اللَّیْلَ إِلَّا قَلِیلً "یعنی شب را برای عبادت بیدار باش.

نماینده ولی فقیه دراستان اضافه کرد: در آیه دیگری می فرماید " وَرَتِّلِ ٱلقُرۡءَانَ تَرۡتِیلً "معنای آن این است که تلاوت قرآن انسان را رشد می دهد و یکی از عبادات الهی است و برای آنها که مشغله دارند " فَاقرَئوا ماتَیَسَّرَ مِنَ القُرآنِ " یعنی هر مقدار که می توانند تلاوت کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که تلاوت قرآن کریم عبادتی است که مقدمه آن نیز دارای ثواب است، گفت: فرد اگر سواد نداشته باشد اما به قرآن کریم نگاه کند ثواب به دست آورده است و اگر آن را حفظ کند آن نیز ثواب دارد، لذا کمتر عبادتی است که مقدمه و موخره آن دارای ثواب و ارزش است.

وی دومین موردی که حضرت نسبت به آن اظهار علاقه نمودند را نگاه به چهره رسول خدا(ص) عنوان کرد و ادامه داد: منزل رسول خدا(ص) در کنار منزل حضرت زهرا(س) بود و درب این خانه ها به مسجد باز می شد و هر روز حضرت زهرا(س)، پیامبر را ملاقات می کرد و پیامبر در مقابل فاطمه زهرا(س) می ایستاده و جای خود را به حضرت صدیقه طاهره می داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) دست حضرت زهرا(س) را می بوسید و یک جهت آن به این دلیل بود که می خواستند مردم ارزش زن را بفهمند، زیرا در زمان جاهلیت دختران خود را می کُشتند، در حالی که پیامبر اسلام آمده اند تا این عیب ها را برطرف کند، در روایت است که هر کس دختر خود را خوشحال کند ثواب کسی را دارد که در شب برای خوف خدا گریه کرده است، لذا علاقه متفاوتی بین حضرت زهرا(س) و پیامبر اسلام(ص) بود.

امام جمعه اصفهان سومین امری که حضرت از دنیا نسبت به آن علاقه داشت را انفاق در راه خدا بیان کرد و افزود: این یکی از درس های فاطمه (س)است، لذا هر فردی باید به اندازه توان به اقوام و نزدیکان خود که توانایی ندارد، انفاق کند و انفاق یکی از کارهای باعظمت از نظر قرآن کریم است و در این باره می فرماید" کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ فی کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ ".

وی در ادامه به برخی از بیانات حضرت امام(ره) درباره حضرت صدیقه کبری(س) اشاره کرد و گفت: امام(ره) درباره حضرت زهرا(س) می فرمود که اگر فاطمه مرد بود، پیامبر می بود، زیرا همه وسایل پیامبری از نظر علم و تقوا را داشت.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: در عبارتی دیگر امام(ره) فرمود یکی از مسائلی که عظمت حضرت زهرا(س) را نشان می دهد این بود که پس از رحلت رسول خدا، جبرئیل بر حضرت زهرا نازل می شد و مطالبی را برای فاطمه(س) می فرمود و امیرمومنان(ع) می نوشت و صحیفه فاطمه که در دست ائمه اطهار است همان گفتار فاطمه(س) است.

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر عظمت حضرت صدیقه و الگو بودن آن حضرت برای امام زمان(عج) تصریح کرد: یکی از علمای اهل تسنن در کتاب خود از پیامبر اسلام نقل کرده که اول فردی که وارد بهشت می شود فاطمه (س) است، این به آن معنا است که تا کسی در دنیا اول نباشد، در آخرت نیزاول نیست ، چرا که در آخرت همه چیز بر اساس لیاقت است و مبنای آن بر اساس حساب و کتاب است و آنجا جای ارزش ها است و چنین شخصیتی بر همه عالم مزیت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان حضور حداکثری پای صندوق های رأی را سبب ناامیدی دشمنان بیان کرد و گفت: یکی از اموری که دشمن می خواهد با استفاده از آن به دنیا بفهماند که تحریم ها و ظلم هایی که علیه کشور ما انجام می دهد به نتیجه رسیده؛ انتخابات است.

وی خاطر نشان کرد: دشمن در جنگ تحمیلی مشت محکمی از ما خورد و این در شرایطی بود که حتی به گلوله آرپی جی نیاز داشتیم و این در حالی است که در آن زمان آمریکا مراقب بود کشوری به ما اسلحه ندهد و امروز مراقب است که ما به کشوری اسلحه نفروشیم و این نشانه رشد ما است.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: با همه نقایصی که وجود دارد، اما در دنیا حکومتی به جز این حکومت نزدیک تر به نظر پیامبر اکرم(ص) نیست و باید آن را نگه داریم و پای صندوق های رأی بیاییم.

آیت الله طباطبایی نژاد مردم اصفهان را به عنوان مردمی که همواره پای کار انقلاب بوده اند توصیف کرد و افزود: مردم اصفهان که بالاترین تعداد شهید را نسبت به جمعیت خود دارند، همواره پای کار انقلاب بوده اند و همه باید مانند ابتدای انقلاب که رأی به جمهوری اسلامی دادیم، این جهاد را دوباره انجام داده و پای صندوق های رأی حاضر شویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha