یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی گفت: پس از پایان انتخابات شوراها، تأیید می کنیم که این درصد تمام ناامیدی هایی را که برای خنثی کردن انتخابات تدارک دیده شده بود، خنثی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف، در خطبه نماز جمعه نجف اشرف گفت: پس از پایان انتخابات شوراها که بر اساس آمارهای رسمی میزان مشارکت در آن به ۴۱ درصد رسید، تأیید می کنیم که این درصد تمام ناامیدی هایی را که برای خنثی کردن انتخابات تدارک دیده شده بود، خنثی کرد.

وی افزود: ارزیابی ما از انتخابات این است که مردم وظیفه خود را با موفقیت انجام دادند، رقابت به معنای کامل آزاد بود و نتیجه آن پیروزی اراده مردم با همه اجزای آن بود.

امام جمعه نجف اشرف از نهادهای بین المللی و نظامی و مردم عراق برای برگزاری موفقیت آمیز این انتخابات تشکر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی پس از موفقیت در انتخابات، خواستار این شد که مرحله بعدی، مرحله حفظ وحدت و خدمت به مردم باشد و گفت: پس از پایان مرحله استقرار، اکنون مرحله پیشرفت برای حفظ وحدت و خدمت به مردم از طریق پروژه های حیاتی که در خدمت کشور ما هستند آغاز می شود.

وی در بخش دیگر خطبه از وزارت دارایی عراق برای ممنوعیت واردات لباس و اسباب بازی های حاوی عبارات همجنس گرایی است، قدردانی کرد.

خطیب جمعه نجف اشرف در خصوص جنگ علیه غزه بیان داشت: شمار شهدای غزه در حالی به بیست هزار تن رسید که رئیس یک حزب انگلیسی خواستار بمباران بیشتر شده است.

وی ادامه داد: امّا ما معتقدیم که این آغاز شکست برای اسرائیل است، زیرا جهان شروع به محاسبه مجدد کرد که آنها با فرهنگ دینی و مقاومت مستمر و مداوم روبرو هستند و این باعث شد رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور اسرائیل تماس بگیرد و از او بخواهد که حملات اسرائیل را کاهش دهد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خطبه دینی به مجموعه ای از درس های رشد انسانی با عنوان (مشاوره و نقش آن در رشد انسانی) پرداخت و گفت: توسعه انسانی کمونیستی می گوید که جوامع جز از طریق دیکتاتوری توسعه نمی یابند و نظریه غربی می گوید که توسعه انسانی از طریق دموکراسی مطلق اتفاق می افتد، امّا در فرهنگ اسلامی، مشورت، مسیر تکامل انسان تحت ولایت معصوم یا نماینده اوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha