سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام افشار

حوزه / حجت الاسلام افشار گفت: حج منظومه‌ای با ابعاد مختلف عبادی، اجتماعی و سیاسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام عباس افشار امروز به همراه مشاور امور استانهای سازمان حج و زیارت کشور، در دیدار با امام جمعه شهرستان تاکستان اظهار داشت: همه انبیا آمده‌اند تا شیوه درست زندگی کردن را به ما بیاموزند، لذا باید خود را به اخلاق انبیا و به‌ویژه پیامبر(ص) آراسته کنیم تا سعادتمند شویم.

حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد: باید از فرصت حضور در مسجدالنبی و مسجدالحرام در سفر حج برای تفکر و اصلاح شیوه زندگی خود به‌خوبی بهره‌مند شویم.

رابط نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان قزوین، عنوان کرد: سفر معنوی حج فرصتی است که خداوند در اختیار ما قرار داده و توفیق مشرف شدن به این سفر، جای شکرگزاری مضاعف دارد، علاوه بر آن، این سفر توصیف کردنی نیست و باید درک شود.

وی ادامه داد: حج منظومه‌ای با ابعاد مختلف عبادی، اجتماعی و سیاسی است و اگر به‌عنوان یک پدیده و رخداد در جهان اسلام به آن بنگریم و آن را آنگونه که مورد نظر امام راحل و مقام معظم رهبری است و با خصائصی که برای آن ذکر کرده‌اند، برگزار کنیم.

حجت الاسلام افشار، با تأکید بر اینکه این سفر می‌تواند فواید بسیاری برای حجاج و اسلام داشته باشد، اظهار کرد: حجاج باید از این فرصت پیش آمده به خوبی استفاده کنند و نهایت بهره برداری معنوی در تمام زمینه‌ها را داشته باشند.

وی از برگزاری آزمون برای روحانیون حج و عتبات، برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای حج و عتبات خبرداد.

حج منظومه‌ای با ابعاد مختلف عبادی، اجتماعی و سیاسی است


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha