چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام پروانه

حوزه / مشاور امور استان‌های سازمان حج و زیارت کشور گفت: پاسخگویی شفاف و درست به سوالات شرعی زائران یکی از مهمترین وظایفی است که باید اولویت اصلی روحانیون کاروان‌های حج وعتبات باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام علی پروانه امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، اظهار داشت: باید زائران خانه خدا در این سفر معنوی از لحاظ معنوی در آن اماکن بیشترین بهره ببرند و در ادامه زندگی از آن به عنوان ذخیره معنوی استفاده کنند.

مشاور امور استان‌های سازمان حج و زیارت کشور، افزود: زائران در این سفر معنوی باید پیام معنوی حج را دریافت و آن را در زندگی به‌کار بسته و به دیگران نیز منتقل کنند.

وی با بیان اینکه لحظات معنوی و خاطره‌انگیز زائران در سرزمین وحی فراموش‌ نشدنی است، یادآور شد: پیمودن مسیر حساس و با اهمیت حج یکی از با شکوه‌ترین مناسک اسلامی برای هر مسلمان است و زائران سرزمین وحی به ابعاد وجودی فلسفه حج و چشمه جوشان معارف و احکام نورانی حج آشنایی کامل داشته و به آن عمل کنند.

حجت الاسلام پروانه، ادامه داد: زائران سرزمین وحی باید ضمن اتحاد، وحدت و انسجام، الگوی مناسب و شایسته‌ای برای دیگر زائران باشند، از لحظات معنوی این سفر بیشتر استفاده کرده و خود را در آنجا سیراب نور الهی کنند.

وی عنوان کرد: آنچه در حج باید اولویت زائران سرزمین وحی باشد، تقوا و ذکر با معبود است که می‌تواند بسیار تأثیرگزار باشد.

مشاور امور استان‌های سازمان حج و زیارت کشور، اظهار کرد: اعزام زائران به سرزمین وحی و هماهنگی‌هایی که درباره زائران و رفاه آنان از سوی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در این استان صورت می‌گیرد بسیار مطلوب بوده و باید از تلاش‌های خالصانه و ارزشمند حجت الاسلام افشار قدردانی نماییم.

وی ادامه داد: چه خوب است شما که سابقه طولانی با کاروان‌های حج و عتبات دارید، تجربیات خود را در قالب فیلم و یا کتاب به روحانیون جوان انتقال دهید.

حجت الاسلام پروانه همچنین با مدیر حوزه علمیه استان قزوین، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین و با روحانیون حج عمره و عتبات دیدار وگفت‌وگو کرد.

پاسخگویی شفاف و درست به سوالات شرعی زائران الویت اصلی روحانیون در سفر حج باشد 

پاسخگویی شفاف و درست به سوالات شرعی زائران الویت اصلی روحانیون در سفر حج باشد 

پاسخگویی شفاف و درست به سوالات شرعی زائران الویت اصلی روحانیون در سفر حج باشد 


انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha