دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استاد

حوزه/ کارشناس دینی گفت: یکی از مهمترین دستورات هدایتی قرآن کریم، مسئله استقامت و تاب‌آوری است؛ اگر در سختی‌ها تاب آوری نداشته باشید، ماموریت خود را انجام نداده‌اید، اگر اهل استقامت و تاب‌آوری باشید؛ از برکات این صبر، تضعیف شدن دشمنان دین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه ازاصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حق‌پرست ظهر امروز در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه جامعه الامام منتظر نجف آباد اظهار کرد: قرآن کتاب هدایت و بشارت است، قرآن کریم می‌فرماید: فَٱسۡتَقِمۡ کَمَآ أُمِرۡتَ وَمَن تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطۡغَوۡاْۚ إِنَّهُ بِمَا تَعۡمَلُونَ بَصِیر «هود ۱۱۲»

وی افزود: یکی از مهمترین دستورات هدایتی قرآن کریم، مسئله استقامت و تاب‌آوری است، خدای متعال به پیامبر گرامی اسلام و هر کسی که پیرو اوست توصیه می‌کند که استقامت کنید؛ اگر در سختی‌ها تاب آوری نداشته باشید، ماموریت خود را انجام نداده‌اید، اگر اهل استقامت و تاب‌آوری باشید؛ از برکات این صبر، تضعیف شدن دشمنان دین است.

استاد مرکز تخصصی کلام قم تصریح کرد: عالم و دانشمند برجسته ادبیات عرب، «سکاکی» یکی از افرادی است که در ابتدای راه علم‌آموزی، ذهن کندی داشتند و به، سختی مطالب را درک می‌کردند؛ اما با تلاش و سخت کوشی به جایی می‌رسد که بخش مهمی از ادبیات عرب، امروز مطالب و نظرات این شخصیت دانشمند است.

وی ادامه داد: گاهی برخی طلاب با نگاه کمال‌گرایی، سعی و تلاش علمی خود را به فراهم بودن همه شرایط مادی و رفاهی و... موکول می‌کنند؛ در حالی که موفقیت جز با تاب‌آوری در محرومیت‌ها و مشکلات اتفاق نمی‌افتد.

حجت الاسلام حق پرست خاطرنشان کرد: در جامعه ما باید به بانوان گفت« قدر خود را بدانید؛ قدر این چادر و عفت ورزی را بدانید» این تاب‌آوری شما در برابر حرف‌های نسنجیده نااهلان، در حقیقت معیت و همراهی با پیامبر گرامی اسلام است، ثابت قدم بودن بانوان ما در شرایط سخت فرهنگی و اجتماعی امروز، موجب رضایت خدای مهربان و اهل بیت می‌شود.

وی تأکید کرد: برخی افراد فکر ملخی دارند؛ به این معنا که فقط یک قدم جلوتر را می‌بینند! آینده نگری برای آنها معنا ندارد، اگر بخواهیم آینده موفقی داشته باشیم، باید از امروز همت کنیم؛ باید اراده را از امروز تقویت کنیم تا پشیمانی آینده را تجربه نکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha