یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
"کارگاه گفت‌وگوی دینی در عرصه بین‌الملل"

حوزه/ نشست دوازدهم "کارگاه گفت‌وگوی دینی در عرصه بین‌الملل" با شرکت ۵۰ نفر از خواهران و برادران طلبه زبان‌دان و ارائه  دکتر احمدرضا مفتاح در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه ­های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه, نشست دوازدهم "کارگاه گفت‌وگوی دینی در عرصه بین‌الملل" با شرکت ۵۰ نفر از خواهران و برادران طلبه زبان‌دان و ارائه دکتر احمدرضا مفتاح در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

دکتر احمدرضا مفتاح، عضو هیئت‌علمی گروه ادیان ابراهیمی دانشگاه ادیان و مذاهب به موضوع بحث «اصول و شیوه گفت‌وگو با پیروان مسیحیت کاتولیک» اشاره کرد و بیان داشت: از قرن هفتم میلادی که اسلام ظهور کرد مواجهه مسلمانان و مسیحیان در طول تاریخ رویکرد انکار و دفاع و مدافعانه و جدلی بود.

وی افزود: در قرن اخیر یکم پارادایم جدید شکل گرفت که رویکرد پذیرش و گفتگو هست، نظر بزرگان مسلمان شیعه در حقانیت انحصارگرایی و در نجات شمول‌گرایی است با این نظر، برخورد ما با دیگر ادیان و مذاهب چگونه باید باشد؟ ما در برخورد با دیگران بنیادگرا نیستیم، بلکه اهل گفتگو هستیم، درحالی‌که مسیحیت اونجلیکال و یهودیت صهیونیست و اسلام داعشی، بنیادگرا بوده و اهل گفتگو نیستند.

عضو هیئت‌علمی گروه ادیان ابراهیمی دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: در مقابل این‌ها، مسیحیت کاتولیک در حقانیت، شمول‌گرا و قبل از شورای دوم واتیکان در نجات، انحصارگرا بود ولی پس از شورای دوم واتیکان قائل به این شد که دیگران هم اهل نجات و گفتگو هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha