یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: استان قزوین در قرن سوم هجری مرجعیت علمی و فکری داشته و در حدود هفتصدوپنجاه سال پیش در ذکر مفاخر استان کتابی هم نوشته شده که نشان می دهد قزوین از نظر مرجعیت علمی در چه جایگاه ویژه ای بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در همایش معرفی رشته های مرکز تخصصی علامه رفیعی قزوینی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزارشد گفت: در خطه علمی و مرجعیت و مفاخر فرهنگی و هنری استان همین بس که یک نگاه گذرا به قزوین تاریخ مرجعیت آن به هزارسال پیش بازمی گردد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: استان قزوین در قرن سوم هجری مرجعیت علمی و فکری داشته و در حدود هفتصدوپنجاه سال پیش در ذکر مفاخر استان کتابی هم نوشته شده که نشان می دهد قزوین از نظر مرجعیت علمی در چه جایگاه ویژه ای بوده است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: در روند این مرجعیت و مفاخر آن همین بس که علامه رفیعی شاگردانی در مکتب عرفانی و فقهی خود پرورش داد که یکی از آنها بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: دین اسلام دین کامل و جامعی بوده و پاسخگوی تمام نیازهای بشر است هر قدر که زمان جلوتر رود این دین همچنان پاسخگوی نیازهای بشر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: اکنون برای حوزه‌های علمیه به برکت دین اسلام در حدود سیصد رشته و گرایش تعریف شده و بیش از ۲۶۲کارویژه هم مشخص شده است اگر این روند و حرکت در حوزه‌های علمیه سرعت بخشیده شود بستر ظهور حضرت حجت فراهم خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به شرکت فعال و جدّی در انتخابات سال جاری بیان کرد:رهبر فر زانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز که در چند روز گذشته ودر دیدار با اقشار مختلف مردم کرمان وخوزستان به حضور جدی وپرنشاط در انتخابات اسفند ماه سال جاری تأکید کردند که باید همیشه منویات معظم له را اولویت تمامی برنامه ها وفعالیتهای خود قرار دهیم. چرا که بیانات وی همیشه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران راهگشا است.

وی اظهار کرد: قطعاً تک تک آرای ما در تعیین آینده کشور تأثیرگذار خواهد بود، بنابراین باید با دقت و مطالعه در این امر انتخابات در سال جاری شرکت فعال داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: دشمن در هیچ زمانی اینقدر برای دلسرد کردن مردم سعی و تلاش نکرده ولی مردم دشمن شناس ایران اسلامی در انتخابات اسفند ماه سال جاری با حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی، مشت محکمی بر دهان دشمن خواهند زد.

وی ادامه داد: مردم ما به خوبی آگاهند که حضور آنان با این روحیه ایمانی و انقلابی در صحنه‌های اساسی و حیاتی کشور، اسلام، انقلاب، عزت، شرف و آبروی ملت ما را در دنیا حفظ کرده است و ادامه حضور جدی و فداکارانه مردم در صحنه‌های گوناگون همراه با ایمانِ روشن بینانه آنان، هر دشمن بدخواهی را در صدمه زدن به تداوم انقلاب اسلامی، حرکت مردم و سازندگی کشور ناکام خواهد گذاشت.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: در کنار حضور، انتخاب صالح و شایسته دیگر آزمون الهی است و ما باید کسی را انتخاب کنیم که راه امام و رهبری را بداند و با مکتب اسلام آشنا و معتقد و اقتدار و عزت ملی را باور داشته باشد ، همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام عزه العالی) فرمودند، فرد اصلح باید مؤمن و انقلابی باشد و ویژگی‌های دین مداری را در درون خود داشته باشد.)

وی اظهار کرد: امروز سربلندی و اقتدار ملی و عزم پولادین ملت که برگرفته از آموزه‌های دین مبین اسلام و رهنمودهای معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است با حمایت‌ها و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش و کوشش دولتمردان بیش از هر زمان دیگری ظهور و بروز یافته است.

قزوین در قرن سوم هجری مرجعیت علمی و فکری داشته است

انتهای پیام /

قزوین در قرن سوم هجری مرجعیت علمی و فکری داشته است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha