پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
خوزستان

حوزه / همایش ملی ملزومات، سازوکارها و موانع تحقق الگوی سوم زن مسلمان توسط حوزه علمیه خواهران خوزستان برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، به همت مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) اهواز و با مشارکت مدیریت حوزه علمیه خواهران خوزستان و نهادها و سازمان‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، اولین همایش ملی سازوکارها و موانع تحقق الگوی سوم زن مسلمان با محوریت ملزومات الگوی سوم زن مسلمان، موانع تحقق الگوی سوم زن مسلمان و الگوی سوم زن مسلمان و اقتضائات استان خوزستان، با مجوز isc با کد اختصاصی ۴۲۰۷۸-۰۳۲۳۱ برگزار می‌شود.

در همین راستا، نشستی به منظور هم افزایی با ارگان‌های مرتبط با حضور نماینده امور بانوان دستگاه‌ها امروز در اتاق جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش، نماینده امور بانوان در دانشگاه پیام نور، معاون پژوهش استان و نماینده امور بانوان در دانشگاه فرهنگیان، مدیر و معاون پژوهش مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) برگزار شد.

در آغاز این نشست، حجت الاسلام والمسلمین طاهر مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان اظهار داشت: به همت مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اهواز با مدیریت خانم موسوی جزایری و پیگیری معاون پژوهش مدرسه و معاون پژوهش استان، مجوز برگزاری همایش ملی اخذ شد که مایه مباهات و افتخار استان است.

وی افزود: این همایش در ۴ محور تعیین گردیده که طبق جلسات شورای علمی پژوهشی استان این تصمیم گرفته شد که موضوعات صرفا به صورت کلان مورد بحث قرار نگیرد و اقتضائات استان هم به صورت یک محور جداگانه در نظر گرفته شود، تمام این محورها دارای ریز موضوعاتی است که کار را برای کسانی که اهل قلم و کار پژوهشی هستند آسان نموده و دارای جذابیت می‌باشد.

در ادامه خانم مطوس معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران خوزستان اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران استان در راستای این همایش، اقدام به برگزاری چندین نشست، پیش نشست، کرسی علمی ترویجی، کرسی آزاد اندیشی، کارگاه، تهیه و ارسال پوستر با همین موضوعات در فضای حوزوی نموده که این برنامه‌ها در دستگاه‌های دیگر نیز قابل اجرا می‌باشد.

وی بیان کرد: ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ آخرین مهلت ارسال آثار خواهد بود، اما این زمان بنا به تصمیم کمیته علمی همایش قابل تمدید می‌باشد.

در پایان این نشست، خانم موسوی جزایری مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اهواز اظهار کرد: با همکاری و همفکری کمیته علمی، موضوعات انتخاب شده همایش، جامعیت داشته و مسأله کنشگری زن، حضور زن در اجتماع، مباحثی با رویکرد حجاب و عفاف، بحث جمعیت و فرزند آوری نیز ذیل موضوعات آورده شده است، خصوصا در مورد محور ویژه استان و اقتضائات آن می‌توانیم قدم جدی در این زمینه برداریم.

همایش ملی "ملزومات، سازوکارها و موانع تحقق الگوی سوم زن مسلمان" در خوزستان برگزار می‌شود

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha