پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
داستار

حوزه / حجت‌الاسلام داستار، گفت: نتیجه فعالیت‌ها، تلاش و اقدامات دانشگاهیان، باید کاشت و برداشت نهال امید در دانشگاه و جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه، با تأکید بر اینکه کار در عرصه پژوهش بسیار حساس و سخت است، اظهار داشت: کار در این عرصه نیازمند آرامش، تمرکز و دقت بسیار بوده تا نتایج حاصل به خروجی قابل استناد، هدفمند و سودمند ختم شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها در عرصه پژوهش از دو مبحث تئوری و اجرایی قابل تفسیر است، ابراز کرد: در نظر داریم تا خروجی هر دو مبحث ذیل فعالیت‌های دانشگاهی و علمی به درآمدهای غیرشهریه‌ای ختم شود با این تفاوت که نتایج در بحث تئوری به کسب امتیاز، ارتقا برای دانشگاه، پژوهشگر و منفعت‌های مالی فردی خواهد بود، اما در بحث اجرایی، حصول نتیجه به رفع چالش و کمبودهای جامعه، افزایش اعتبار و وجهه اجتماعی دانشگاه و کسب منافع مالی عام‌المنفعه می‌شود.

رازقی با تأکید بر اینکه با ایجاد تعاملات و ورود جدی در مسائل و رویدادهای جامعه و صنعت، به دنبال کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای دانش‌بنیان از طریق طرح‌های برون دانشگاهی هستیم، تشریح کرد: میان دانشگاه و همه نهادهای صنعتی و اداری استان تعامل مطلوبی وجود دارد که این موقعیت و فرصت مناسبی بوده که همه ارکان دانشگاه باید از آن بهره بگیرند، چراکه توان، اعتبار و ظرفیت این مهم در دانشگاه جاری و ساری است.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به اهداف و افق فعالیت دانشگاه، باید هرم هیئت علمی دانشگاه تقویت شود، عنوان کرد: تلاش‌ همکاران به سمت و سویی باشد که علاوه بر ارتقای خود، عامل و ظرفیتی برای ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، با بیان اینکه اهداف متعددی در عرصه‌های مختلف برای دانشگاه استان در نظر گرفته شده که نیازمند حضور همه ارکان دانشگاه در اجرای امور هستیم، مطرح کرد: تیم مدیرتی دانشگاه نقش راهبردی اهداف را بر عهده دارد، اما اجرا و حصول نتایج با تفویض اختیارات به ارکان دانشگاه اعم از دانشجویان، کارکنان و استادان مرتبط است از این‌رو به‌عنوان تقاضا خواهشمندیم هر فرد در هر جایگاهی که توان و انگیزه فعالیت و مشارکت در خود دارد، دانشگاه و جامعه استان را از این ظرفیت با گوشه‌گیری محروم نکند، چراکه نتایج این تلاش‌ها، ابتدا منفعت برای دانشگاه و سپس جامعه پیرامونی است.

وی با تأکید بر اینکه سازمان مرکزی دانشگاه با توجه به مزیت‌های استان بوشهر، نگاه ویژه به استان دارد، یادآور شد: نخستین گام برای دانشگاه، فعالیت در حوزه نفت و گاز است و در گام‌های بعدی، نخیلات و کشاورزی و در سطح وسیع و بسیار، فعالیت در حوزه آبزیان مد نظر بوده که مورد تأکید و نظر مستقیم سازمان است و استان بوشهر در اولویت نگاه سازمانی قرار دارد.

پژوهشگران و دانشمندان موجب ایجاد امید در جامعه می‌شوند

حجت‌الاسلام مسعود داستار مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز با بیان اینکه آنچه شایسته دانشگاه و جامعه است در این جلسه حضور دارد، گفت: برای جامعه، ظرفیت ارزشمند نیروی انسانی پژوهشگر، دانشمند و فرهیخته که باعث ایجاد امید در جامعه می‌شود، یک سرمایه ارزشمند بوده که حس امید، امیدواری و انرژی مثبت حاصل از تفکرات در این فضا مملو است.

حجت‌الاسلام داستار، با تأکید بر اینکه نتیجه فعالیت‌ها، تلاش و اقدامات دانشگاهیان، باید کاشت و برداشت نهال امید در دانشگاه و جامعه باشد، یادآور شد: این اقدام ارزشمند و قابل احترام است، در حدیثی از امام علی(ع)، نقل شده که هر فردی جایگاه و شایستگی یک عالم را ببیند، درک کند و احترام بگذارد، در حقیقت خدای متعال را تکربم کرده، چرا که ماهیت علم و دانش، ذات پروردگار بوده و در حقیقت این جلسه، تجلیل از ذات احدیت است.

وی با بیان اینکه اسرار فیزیک و متافیزیک، طبیعت و ماوراء طبیعت، آشکار و نهان همه بیانگر قدرت بیکران الهی است، عنوان کرد: فعالیت هر پژوهشگر در شاخه علوم تخصصی خود در حقیقت اکتشاف تجلی خدا و قدرت او در طبیعت و در یک کلام، آشکار کردن علمی بوده که خداوند متعال در جهان هستی، ایجاد کرده است.

دستاوردهای پژوهشی واحد بوشهر در سال گذشته

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر نیز با ارائه آماری از عملکرد این معاونت در یک سال اخیر عنوان کرد: آذرماه همواره به‌عنوان بهار پژوهش و فناوری است و در این ماه، فعالیت‌های پژوهشی به اوج خود می‌رسد، در این مدت، محصولات فناورانه این واحد دانشگاهی در دو نمایشگاه استانی در دانشگاه خلیج‌فارس و نمایشگاه کشوری در مصلی تهران در معرض عموم قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha