دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ملأ ابراهیم

حوزه/ حجت الاسلام فاضلی گفت: توجه به عظمت و ارزش علم، شناخت اهداف و رسالت حوزه علمیه، الگوبرداری از علما و بزرگان دین و بهره مندی از برنامه ریزی و مدیریت صحیح، از جمله عواملی هستند که می‌توانند انگیزه علمی طلاب را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام فاضلی استاد حوزه علمیه آذربایجان شرقی، امروز در درس اخلاق خود در جمع طلاب مدرسه علمیه ملاابراهیم اردبیل با موضوع افزایش انگیزه علمی، با تأکید بر آیه شریفه «الذین آمنوا و عملوا الصالحات لاخوف علیهم و لا هم یحزنون»، انگیزه را یکی از عوامل مهم در موفقیت در هر کاری دانست و اظهار داشت: طلاب باید برای موفقیت در تحصیل علوم دینی و رسیدن به درجات عالی علمی، انگیزه خود را افزایش دهند.

حجت‌الاسلام فاضلی افزود: این آیه به مؤمنان وعده می‌دهد که در قیامت از هیچ چیزی نمی‌ترسند و هیچ غم و اندوهی ندارند.

وی ادامه داد: طلاب باید با تأمل در این آیه، به عظمت و ارزش علم و عمل صالح پی ببرند و با ایمان و اخلاص در تحصیل علوم دینی کوشا باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، به تشریح عواملی که می‌تواند انگیزه علمی طلاب را افزایش دهد پرداخت و گفت: توجه به عظمت و ارزش علم، شناخت اهداف و رسالت حوزه علمیه، الگوبرداری از علما و بزرگان دین و بهره مندی از برنامه ریزی و مدیریت صحیح، از جمله عواملی هستند که می‌توانند انگیزه علمی طلاب را افزایش دهند.

وی همچنین بر ضرورت توجه به اخلاق و تربیت اسلامی در کنار تحصیل علوم دینی تأکید کرد و یادآور شد: طلاب باید علاوه بر تحصیل علوم دینی، به اخلاق و تربیت اسلامی نیز توجه داشته باشند تا بتوانند در جامعه نقش مثبت و سازنده‌ای ایفا کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha