شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه فرهنگ سازی در مورد قناعت باید از زمان کودکی انجام شود، تأکید کردند: متأسفانه در این موضوع کوتاهی داشته‌ایم و در کشور مسئله قناعت مغفول واقع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد امروز شنبه نهم دیماه در دیدار عباسعلی نوبخت معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی کشور، اظهار کردند: در موضوع گسترش طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت پای کار خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در متون دینی به قناعت توجه بسیاری شده است، مطرح کردند: متاسفانه افرادی که این متون را مطالعه کرده اند، قناعت را تنها برای زندگی خود برداشت می‌کنند درحالی که قناعت در زندگی اجتماعی اهمیت بیش‌تری از زندگی فردی دارد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه تربیت در عرصه قناعت باید از زمان کودکی انجام شود، عنوان کردند: متاسفانه در این موضوع کوتاهی داشته‌ایم و در کشور مسئله قناعت مغفول واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز این قناعت در آب، برق، گاز، بنزین و ... وجود ندارد، خاطرنشان کردند: برای احیای فرهنگ قناعت در کشور باید به ترویج مسائل تربیتی و فرهنگی این حوزه توجه بیش‌تری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد با بیان اینکه در تربیت، بخشی از موضوعات به دین باز می‌گردد، و جای این‌گونه توضیحات در رسانه‌های کشور نیز خالی است، یادآور شد: باید در رسانه ملی کارشناسان و متخصصین حضور پیدا کرده و مباحث اتلاف انرژی و هزینه‌های اقتصادی آن را برای مردم تبیین کنند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha