سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
فروغ نیلچی‌زاده

حوزه/ مسئول گروه جهادی شهید رمضانی گفت: باید تفکر حضرت زهرا را سرلوحه قرار دهیم تا امت اسلامی سربلند شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، فروغ نیلچی‌زاده در اولین همایش «خانواده مبارز» که با هدف معرفی و تقدیر از الگوی خانواده محور گروه جهادی شهید رمضانی و حاج خانم رمضانی، در مسجد الزهرا شهرک شهید محلاتی برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قاعده عالم هستی، انسان را در خانواده تعریف می‌کند و می فرماید مومنان عضو یک خانواده و یار و یاور یکدیگر هستند و همدیگر را امر به معروف کرده و نهی از منکر می‌کنند. همچنین خداوند می فرماید باید مراقب بود چراکه مومنان می‌توانند خود را در خانواده‌ای نابسامان و شیطانی ببینند. یک توفیق ویژه در این مجموعه وجود دارد و آن حضورعزیزانی است که دغدغه آن‌ها رفع نیاز از نیازمندان حقیقی است.

وی ادامه داد: ده سال است که با خانم رمضانی آشنا هستم. در ابتدای آشنایی، ایشان بنده را به روستای خود دعوت کردند که در آن مقطع مراسم سالگرد شهادت برادرشان برگزار می‌شد. از آن زمان به بعد، هر زمانی متوجه می‌شوم فردی قصد انجام کار خیر را دارد، من مجموعه خانم رمضانی را به آن‌ها معرفی می کنم. مردان و زنان اهل تقوا در مجموعه ایشان همدل و همراه هستند. امانم صادق می فرماید قدم برداشتن برای رفع نیاز مومن مانند حج است. و راوی می گوید امام صادق تا ده بار به حج اشاره داشتند. یک بانوی مومن در خانواده خود مسئولیت‌های بسیاری بر عهده دارد اما اینکه افق دید او همه نیازمندان باشد، توفیقی خاص و ناب را به وجود می آورد. هنگام انتخابات باید به دنبال افرادی بود که دغدغه آن‌ها، رفع نیاز مردم باشد. همه ما باید بتوانیم با عشق، قدرت کمک به دیگران را در خود پرورش دهیم و به دنبال رفع نیاز حاجتمندان باشیم.

نیلچی‌زاده خاطر نشان کرد: باید تفکر حضرت زهرا را سرلوحه قرار دهیم تا امت اسلامی سربلند شود، شهید سید رضی موسوی که فرد دوم بعد از حاج قاسم در کشور سوریه بودند، پس از مرگ برای اولین بار به زیارت کربلا مشرف شدند، بنده توفیق داشتم در سوریه به واسطه اینکه امنیت پروازها به دست ایشان بود، با او و خانواده بزرگوارش دیدار داشته باشم.

وی افزود: شهید سید رضی چنان اهل تقوا بود که زیارت امام حسین را از راه دور انجام می دادند تا بیشتر بتوانند به انجام امور مربوط به مردم بپردازند. بسیاری از اوقات در مسائل معنوی به حال خوب دل اشاره می کنیم اما متوجه شرک خفی نیستیم. نباید اجازه دهیم در قلب ما، خدا با غیر خدا قابل تفکیک نباشد و این مسئله به اشتباه درک شود. پر بودن دست مومن در روز قیامت، به واسطه اعمالی است که به صورت کامل در راه خدا انجام داده است.

نیلچی‌زاده ابراز داشت: تمام عمر و زندگی ما تمرین مداوم برای آن است که لحظاتی از زندگی ما در راه خدا باشد. اگر کسی از شما پرسید این انقلاب برای ما چه کرده سوالی ساده را طرح کنید و از او بپرسید تو برای انقلاب چه کردی؟ فردی که بیشترین خدمت را کرده است، داشته‌های خود را اندک می‌بیند و خود را مدیون انقلاب می‌داند.

وی در ادامه گفت: امروز روز تکریم مادران شهدا است. مادری که دامن او باغ بهشت است و فرزندانی را تربیت می‌کند که از جان خود می‌گذرند. امروز برای اولین بار طی دوران رهبری حضرت آقا در این روز مقدس توفیق داشتیم نزد ایشان حاضر شویم.

مسئول گروه جهادی شهید رمضانی افزود: دنیای امروز در بهت فرو رفته است چراکه جهانیان مردم غزه را می‌بینند، آن‌ها وقتی عزیزان خود را از دست می‌دهند، خداوند را شکر می‌کنند.

وی بیان داشت: قرآن این قدرت را دارد که انسان‌ها را از اسارت تن آزاد کند و به آزادگی در مسیر خداوند برساند، دشمن به دنبال ایجاد دشمنی میان شیعه و سنی است. اما امروز حماس تشکر ویژه از سید رضی می‌کند و جبهه مقاومت را مدیون ایشان می‌داند.

مسئول گروه جهادی شهید رمضانی تاکید کرد: بهارعربی زمین گیر شد، چراکه اهل تسنن برای امر جهاد کردن، امام برحقی ندارند که دل در گروی او داشته باشند. اما رهبر حماس آشکارا به آموختن از سخن حضرت علی اشاره می کند. صهیونیست امروز در مقابله با حماس که دارای محدودیت‌های فراوانی است نتوانسته هیچگونه پیروزی چشمگیری داشته باشد و به همین دلیل، به شهادت عزیزان ما روی می‌آورد تا به اصطلاح خود جبران کرده باشد.

نیلچی‌زاده با بیان اینکه حاج قاسم به سید رضی وعده شهادتش را داده بود، افزود: قاعده تکریم خانواده شهید با این ویژگی است که اگر فردی در مسیر اهدا جان خود قرار می‌گیرد، اول باید بتواند از مال خود بگذرد و برای آن، باید نیاز خود را کم کرده باشد. امروزه در فضای مجازی، عده‌ای از مسابقه جهنمی اشرافیت و تجمل تصاویری را منتشر می‌کنند. این‌ها افراد فقیری هستند. فراموش نکنید که عزت در جهاد است و به همین دلیل امروز مردم غزه به دلیل ایستادگی خود عزیز هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha