شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
راجی

مدیر اندیشکده راهبری سُعدا با بیان اینکه متاسفانه بعد از دو سال و نیم خیلی‌ها در کشور نمی‌دانند جهاد تبیین چیست، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان فرمودند، جهاد تبیین متعلق به هیئت است و تاکید کردند که هیئت کانون جهاد تبیین است، همچنین فرمودند، جهاد تبیین اول یعنی تبیین اصول و مبانی و سپس تبیین سایر اموری که دشمن آن را تعریف می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین راجی امروز در نشست تخصصی عصر بصیرت که با حضور شبکه تبلیغ و تشکل‌های فرهنگی مذهبی همدان برگزار شد، با اشاره به اینکه دوسال ونیم پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم تاریخی جهاد تبیین را در اربعین حسینی ۱۴۰۰ صادر کردند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند، "شما دانشجویان به معنای واقعی کلمه امید دل ملت هستید و به مسئله تبیین اهمیت بدهید".

مدیر اندیشکده راهبری سعدا با تأکید بر اینکه جهاد تبیین یک فریضه فوری و قطعی است، گفت: یکسال پس از آنکه رهبر معظم انقلاب به‌صورت مستمر به اهمیت پیام جهاد تبیین تأکید کردند، در اربعین ۱۴۰۱ یعنی یک سال بعد از صدور، شاهد فتنه در کشور بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین راجی مطرح کرد: این فتنه را می‌توان سیلی دانست که به دلیل آنکه حکم نایب امام زمان(عج) روی زمین گذاشته شد و لذا اگر امروز می‌خواهیم مشکل بی حجابی حل شود راهش فقط جهاد تبیین است و نباید دنبال چیز دیگری برویم.

وی تصریح کرد: برخی در تحلیل قضایا اشتباه فکر می‌کنند، اگر بخواهیم مشکل بی‌حجابی حل شود باید مستقیم به دل حجاب برویم و گره‌های ذهنی در باب جمهوری اسلامی باز کنیم، تا لجبازی‌ها از بین برود و زمانی که لجبازی از بین رفت، آن زمان می‌شود روی بقیه مسائل نیز کار کرد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بعد از فتنه ۲۳ مورد سخنرانی انجام دادند، ۱۰ سخنرانی ایشان موضوع خاص داشت و در ۱۳ سخنرانی ایشان، ۱۵۳ بار فرمودند "ما پیشرفت کردیم" و "ما به قله می‌رسیم" و "امید داشته باشیم" و "ایران قوی شده است".

مدیر اندیشکده راهبری سعدا تصریح کرد: اگر بتوانیم به مخاطب خود ثابت کنیم ریل گذاری جمهوری اسلامی ریل گذاری دقیقی است اما با توجه به مشکلات سرعت بالایی دارد و در حال رسیدن به قله هستیم، خواهیم دید لجبازی ها نیز از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه متأسفانه بعد از دو سال و نیم خیلی‌ها در کشور نمی‌دانند جهاد تبیین چیست، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان فرمودند، جهاد تبیین متعلق به هیئت است و تاکید کردند که هیئت کانون جهاد تبیین است، همچنین فرمودند، جهاد تبیین اول یعنی تبیین اصول و مبانی و سپس تبیین سایر اموری که دشمن آن را تعریف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اصول مبانی اهمیت بیشتر دارد، یادآور شد: اصول و مبانی بسیار مهم است و باید بتوانیم مبانی را در مخاطبین مستحکم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین راجی بیان کرد: سایر امور شامل ۱+۵ است که به آن جهاد تبیین می‌گویند، ۵مورد را رهبر معظم انقلاب فرمودند و یکی را نگفتند که این یکی از ۵ مورد دیگر مهمتر است و آن تبیین شخصیت رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha