شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله غریفی - بحرین

حوزه/ آیت الله غریفی از علمای بحرین گفت: وقتی گفتمان دینی به موضوعی از امور وطن می پردازد، هدف ایجاد فضای متشنج نیست، بلکه برعکس آن است که ایجاد آرامش و ثبات است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید عبدالله غریفی از علمای بحرین طی سخنانی در مسجد امام صادق (علیه السلام) در منطقه القفول منامه، گفت: وقتی گفتمان دینی به موضوعی از امور وطن می پردازد، هدف ایجاد فضای متشنج نیست، بلکه برعکس آن است که ایجاد آرامش و ثبات است.

ایشان اشاره کرد: تا زمانی که بحران‌ها یا مسائلی که باعث ایجاد بحران می‌شود، وجود دارد و فضا برای ایجاد تنش فراهم است، آنچه لازمه گفتمان دینی، فرهنگی و سیاسی است، نزدیک شدن به بحران‌ها و پیامد های بحران است، به شرط اینکه انگیزه ها، زبان، روش، اسلوب و رفتار پاک و منطقی باشد.

این عالم بحرینی افزود: اگر این گفتمان غایب یا خاموش باشد یا این مولفه ها غایب باشند یا برخی از آنها غایب باشند، بحران ها ریشه دوانده و قوت می گیرند و موقعیت های اضطراب آور و متشنج را ایجاد می کنند.

آیت الله غریفی ادامه داد: بنابراین برخی از شرایط این کشور باید بازخوانی شود و پایان یافتن همه بحران ها سخت نیست تا کشور و مردم از رفاه، ثبات، هماهنگی و نزدیکی بیشتر برخوردار شوند.

ایشان پایان دادن به پرونده بیکاران و زندانیان را ضروری دانست و گفت: این مملکت چقدر زیباست زمانی که هر پرونده ای که برای مردم این مملکت دغدغه بزرگ یا کوچکی است به پایان می رسد.

این عالم بحرینی خواستار این شد که سال جدید، آغازی برای بازنگری و پاسخگویی در خصوص مسائل امت و مسائل ملت ها باشد و اشاره کرد: هر چه دغدغه های نظام ها و دغدغه های مردم بر هم منطبق یا همسو شود، همه شرایط برای رسیدگی به بحران‌ها آماده می شود و هر چه این نگرانی‌ها بیشتر از هم جدا شوند، اوضاع پیچیده‌تر و راه حل ها پیچیده‌تر می‌شوند.

ایشان تصریح کرد: باید دغدغه های میهن و امت عربی و اسلامی را به دوش کشید که مهم ترین آن مسئله فلسطین است که هنوز وجدان ها و دل ها و عقل ها را صدا می زند.

آیت الله غریفی بر اهمیت وحدت مواضع نظام ها و ملّت ها و گزینه ها و مواضع متفاوت آنها تاکید کرد و گفت: چه فاجعه‌ای است وقتی مواضع متفاوت است و گزینه‌ها با یکدیگر در تضاد هستند.

ایشان این سؤال را مطرح کرد که آیا با توجه به کشتار مداوم فلسطینیان، کشتار کودکان و زنان، تخریب مساجد، عبادتگاه‌ها و بیمارستان‌ها و تداوم تروریسم مرگبار صهیونیستی، سال جدید گزینه‌های جدیدی را برای ما در برخورد با مسئله مردم فلسطین به ارمغان خواهد آورد؟

آیت الله غریفی در پایان تاکید کرد: انتخاب مجاهدین در فلسطین، گزینه جهاد و مخالفت است و تا زمانی که تجاوز و ظلم از سوی صهیونیست های متجاوز وجود داشته باشد، گزینه پایداری و شهادت در پیش رو است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha