جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024

این جنبش ممکن است هزینه هایی را نیز همچون دادن خون و جان و تحمل زندان و توهین در پی داشته باشد، اما اهداف بزرگ موجب ناچیز شمردن این هزینه ها می شود، اگرچه حرمت این خون ها نزد خدای متعال بسیار بزرگ است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدعبدالله الغریفی از علمای بحرین خطاب به حاکمیت جلاد بحرین گفت: سخن و گلوله باهم جمع نمی شوند. سخن گفتن زبان گفتگو و گلوله زبان سرکوب است. پس هرگاه قرار باشد گفتگو آغاز شود، گلوله باید سکوت اختیار کند و سرکوب متوقف شود؛ چرا که گفتگو و گلوله دو گزینه متناقض و دو روش مخالف هستند. و لازم است که پیش از گفتگو، گلوله ساکت شود. شیوه های امنیتی، گفتگو را متوقف می کند و زبان سرکوب، مانع سخن گفتن است و خشونت، امید را از بین می برد.

* تناقض آشکار حاکمیت بحرین و طرح ادعاهای دروغین

وی افزود: اتفاقات امروز کشور برای ما قابل فهم نیست. از سویی رسانه ها گفتگو را تبلیغ می کنند در حالی که واقعیت امنیتی موجود، مخالف گفتگو و سخن گفتن است. مگر اینکه گفتگوی ما در مورد نابودی و سوء استفاده و تداوم بخشیدن به فساد باشد. مردم به دنبال گفتگوی جدی و هدفمند برای رهایی و نجات کشور و ایجاد اصلاحات هستند. اما اتفاقاتی که این روزها جاری است کدام نوع از این گفتگو ها است؟ قصد ما از بین بردن امید و خوش بینی نیست اما امید ما باید حقیقی و خوش بینی ما باید راستین باشد. فضای موجود باید متناسب با امید و خوش بینی باشد. آیا اتفاقات کشور می تواند چنین فضایی را برای امیدواری و خوش بینی ایجاد کند؟

* اتفاقات کنونی موجب نگرانی و ناامیدی است

آیت الله غریفی اظهار داشت: اتفاقات کنونی موجب افزایش بدبینی و ناامیدی و نگرانی است. ما همچنان در آرزوی آغاز مرحله ای جدید هستیم و همچنان امیدوار خواهیم ماند تا شاهد سلامتی این کشور از تمامی دردها و رنج ها و بحران ها باشیم و اگر ما نیت صادق و عزم استوار داشته باشیم این راه دشوار نیست. چه کسی مسؤول این اوضاع بحرانی است؟ بی انصافی است که کسی بخواهد جنبش مردمی را مسؤول این بحران ها بداند، این یک ظلم آشکار است. این مردم با سایر ملت هایی که خواستار حقوق خود هستند چه فرقی دارند؟ چرا تمام ملت ها حق جنبش و مطالبه حقوق خود را دارند به جز این ملت که حق جنبش ندارد و اگر حرکتی بکند مورد اتهام واقع می شود که جنبش آنها طایفی و تحت تاثیر خارج است؟

* به مشروعیت جنبش خود اطمینان داریم

وی خطار نشان کرد: آنها هرچه بگویند و هر تهمتی به ما بزنند و هرچقدر که ظلم کنند، این ملت به مشروعیت جنبش خود و حقانیت خواسته های خود و مسالمت آمیز بودن ابزارهای خود اطمینان دارند و این موجب استمرار این حرکت تا تحقق خواسته های آنها است. اینگونه نیست که گفتگو موجب توقف جنبش بشود، حتی اگر گفتگو جدی و حقیقی باشد. چنین چیزی چگونه ممکن است در حالی که تردیدهای زیادی در مورد این گفتگوها وجود دارد؟ تا زمانی که اهداف ما محقق نشده و ابزارهای ما مسالمت آمیز است این جنبش همچنان ادامه دارد. بله ما مخالف خشونت هستیم و همواره بر مسالمت آمیز بودن جنبش خود تاکید کرده ایم. اما اگر برخورد امنیتی و افراطی موجب برخی درگیری ها بشود، مسؤولیت آن بر عهده حکومت است.

* از مواضع خود عقب نشینی نکرده ایم

این عالم بحرینی گفت: دو سال از جنبش مردمی مسالمت آمیز ما می گذرد و در این مدت از مواضع خود عقب نشینی نکرده و ضعیف نشده بلکه ثبات و قدرت و ایستادگی و ایمان ن افزایش یافته چرا که خواسته های آنها عادلانه و بر حق است و این جنبش توانسته با وجود تمام محدودیت ها و محاصره رسانه ای، و فشارها خود را به تمام رسانه های جهان معرفی کند.

وی گفت: ملت ما توانسته فریاد خود را به گوش جهان برساند. البته درست است که خواسته های مردم هنوز محقق نشده اما مساله ما به یکی از مسایل مهم در معادلات سیاسی موجود تبدیل شده است. این جنبش ممکن است هزینه هایی را نیز همچون دادن خون و جان و تحمل زندان و توهین در پی داشته باشد اما اهداف بزرگ موجب ناچیز شمردن این هزینه ها می شود اگرچه حرمت این خون ها نزد خدای متعال بسیار بزرگ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha