پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر/ بازدید سرپرست نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان و رئیس امور پردیس های این دانشگاه از نمایشگاه آثار طلاب، اساتید و فضلای استان خوزستان

حوزه/ رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خوزستان گفت: لازمهٔ پیشرفت در هرکاری تحقیق و پژوهش بوده و می توان با سرمایه گذاری در قسمت پژوهش کارها را راحت تر و با مشکلات کمتری به پیش برد. 

آقای مسعود صالحی شبلیزی، رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار طلاب، اساتید و فضلای استان خوزستان اظهار داشت: لازمهٔ پیشرفت در هرکاری تحقیق و پژوهش بوده و می توان با سرمایه گذاری در قسمت پژوهش کارها را راحت تر و با مشکلات کمتری به پیش برد.

وی افزود: برای فهمیدن اینکه اولا پایه و زیربنای آن کار یا مسئله ما چیست و بدانیم ما چه داریم و افراد جامعه از ما چه می خواهند و در ثانی متوجه شویم که ما در حال انجام چه کاری هستیم و آیا مسیر را درست به پیش می رویم یا اشتباه کرده ایم و باید مسیر را تغییر دهیم، ما نیاز به پژوهش و تحقیق داریم.

رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان و دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه آثار طلاب، اساتید و فضلای استان خوزستان ابراز داشت: نمایشگاه بسیار عالی بود و از مشاهده آثار بسیار لذت بردم. طلاب و اساتید خوزستان مطابق با نیازهای جامعه و اقشار مختلف در حال تحقیق و پژوهش بوده و پیش می روند.

وی گفت: باید بزرگان و صاحب نظران حوزه علمیه خوزستان این آثار و نگارش افکار طلاب، اساتید و فضلای این حوزه را مورد بررسی قرار داده تا متوجه شوند اولا افکار و نظریات صاحبان اثر افکار و نظریات درست و صحیحی بوده یاخیر؟ و در ثانی آیا هنوز این آثار کارایی لازم و تاثیرگذاری خود را دارند یا خیر؟

صالحی شبلیزی بیان داشت: این نمایشگاه در جای محدود و برای افراد مدارس علمیه و افراد خاصی که دعوت می شوند در حال برگزاری است در حالی که می توان این نمایشگاه را در مکان های عمومی تر مانند دانشگاه ها برگزار شود.

وی ادامه داد: یکی از راه های تقویت وحدت و همکاری بین حوزه و دانشگاه همین برگزاری نمایشگاه آثار و دستاوردهای طلاب و اساتید حوزه در دانشگاه و آثار و دستاوردهای دانشجویان و اساتید دانشگاهی در زمینهٔ کازهای حوزوی در حوزه های علمیه است. با این کار سطح اساتید حوزه در مقایسه با اساتید دانشگاه و برعکس مشخص و سنجیده می شود همچنین زمینه برای کارهای مشترک بین حوزه و دانشگاه از جمله برگزاری نمایشگاه آثار مشترک حوزویان و دانشگاهیان فراهم می شود.

رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان خاطرنشان کرد: نگه داشتن این همه اطلاعات مفید و افکار علما و اساتید حوزه علمیه در مکان محدود ظلمی در حق آنها است و باید این آثار به عامه مردم و در مکان های عمومی ارائه شوند البته بعضی از آثار و مقالات تخصصی و مربوط به طلاب بوده و مخاطب خاص دارند که نیاز نیست آن ها به نمایش عمومی گذاشته شوند.

وی تصریح کرد: هدف از نوشتن کتب و مقالات و به نگارش درآوردن آثار کمک به جامعه و رفع نیازهای آن است از این رو خواهش بنده از نویسندگان کتب و مقالات این است که مطابق نیازها و سلیقه های اقشار مختلف مردم کتب و مقالات خود را به نگارش درآورند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha